مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل استان، گفت: این سند با ابلاغ چارت های تفصیلی آن توسط استاندار معزز؛ رسمیت یافته و پیاده سازی آن با مشارکت خصوصی و دولتی با افق ۱۴۰۴ آغاز می شود.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی با اشاره به نهایی شدن مراحل اولیه آغاز سند چشم انداز توسعه استان، اظهار کرد: سند چشم انداز توسعه حمل و نقل از جمله ۳۰ سند توسعه ای استان گلستان است که در قالب برنامه هایی بلند مدت که بطور فصلی اجرا خواهد شد، تنظیم و تدوین و در آن بر استفاده از منابع موجود و خلاقیت های سازمانی تاکید شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه محور اصلی و کلیدی این سند؛ ترانزیت بین المللی است، افزود: مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین الملل در سطوح ملی و استانی است.

وی گفت: زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذینفعان سازمانی بخش های خصوصی و دولتی بطور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده اند.

این مقام مسوول استانی که با ابلاغ رسمی استاندار بعنوان رئیس دفتر OSM مدیریت استراتژیک اسناد توسعه ای استان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: مبنا و اولویت های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه GDP ، اشتغالزایی و رفع فقر اقتصادی و فرهنگی استان با توسعه فعالیت های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است.

مصدقی در ادامه بیان کرد: رشد ۵۴ درصدی ترانزیت استان طی چند سال اخیر، استفاده از این پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه فعالیت های ترانزیتی؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار؛ بعنوان بازاری بین المللی فراهم کرده تا خرید و فروش و صدور کالا ها و خدمات را بهتر از گذشته در این بخش مهم اقتصادی محقق کند.

وی با بیان اینکه تدوین سندهای جامع توسعه یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت است، یادآور شد: سهم ۱۲ درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص در ترانزیت های ورودی؛ زنجیره ای را در این سند فراهم ساخته تا تمام حلقه های تولید و فعالیت های اقتصادی برای خدمات دهی موثرتر فراهم شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان گفت: برای رسیدن به مقاصد نهایی و برنامه ریزی ها و استراتژی های سند توسعه حمل و نقل؛ همراهی سازمان ها و نهادهای خصوصی و اتحادیه ها و شرکت ها و انجمن های خصوصی و دولتی و مشاورین؛ به گونه ای تنظیم و تدوین شده که با پیاده سازی این چشم انداز، شکاف های موجود مدیریتی بین حوزه اختیار و مسوولیت تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا