مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از راه اندازی حمل و نقل مسافری و چمدانی پایانه مرزی اینچه برون در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی در گفتگویی اظهار کرد: حمل و نقل مسافری و چمدانی پایانه مرزی اینچه برون با هدف رونق اقتصادی مرزنشینان و اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و خویشاوندی استان گلستان با استان بالکان ترکمنستان صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری گلستان با بیان اینکه از سال گذشته شاهد رونق اقتصادی پایانه مرزی اینچه برون بوده ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۸۰ دستگاه ناوگان از این مرز ورود و خروج دارند.

وی تصریح کرد: در بازدید معاون دیپلماسی وزارت خارجه و مسوولین واجا (وزارت اطلاعات) و سفیر جدید ایران و ترکمنستان که بصورت زمینی از مرز ترکمنستان به ایران وارد شد، دغدغه های رانندگان و حمل و نقل و غیره مطرح و بررسی شد.

گفتنی است؛ پایانه مرزی اینچه برون با حدود ۳۰ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در گلستان بین ایران و ترکمنستان است که بخشی از مراودات اقتصادی, اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا