دومین بازی نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران بین تیم های شهرداری گرگان و مهرام تهران با نتیجه ۷۶ بر ۷۰ با برد شهرداری گرگان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در سالن امام خمینی گرگان دومین بازی نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران بین تیم های شهرداری گرگان و مهرام تهران در حضور چهارهزار نفر تماشاگر گرگانی برگزار شد، که در پایان تیم گرگان ۷۶ بر ۷۰ مهمان خود را شکست داد و در یک قدمی فینال قرار گرفت.

در هوای ۲۸ درجه ای گرگان و نفس های گرم چهار هزار هوادار مشتاق، جوی فوق العاده سنگین بر دیدار دو تیم حاکم شد که تشخیص تیم برنده سخت بود.

تیم گرگان با ارسلان کاظمی، ویلیام چری، سیناواحدی، نوید رضایی فر و سالار منجی شروع کرد و مهرام با پری پتی، جمشیدی، گریگوریان، پذیرفته و هولمن وارد زمین شد‌.

تقابل تعدادی از ملی پوشان و بازیکنان بزرگ، باعث حساسیت بیشتر بازی شده بود و البته فشار و جو جهنمی قلعه ی عقاب ها بر روی مهرام، بازیکنان این تیم را سخت آزار می داد.

همانطور که انتظار می رفت، مهرام با تمام قدرت وارد زمین شد و حتی پری پتی را که قدری مصدومیت داشت از همان شروع بازی، به خدمت گرفت و با همین اهرم در کوارتر اول ۲۷-۲۳ از گرگان پیش افتاد.

در‌ کوارتر دوم باز هم مهرام در اکثر دقایق پیش بود اما شاگردان هاشمی نیز دست بردار نبودند و نمی خواستند در مقابل دیدگان چهار هزار هوادار بازنده باشند.

جمشیدی، پذیرفته، پتی و هولمن پر تلاش بودند و در تیم گرگان هم بیشتر نگاه ها به دستان چری و ریباند های ارسلان کاظمی و سالار منجی دوخته شده بود.

اما باز هم مهرام ۴۳-۴۰ با پیروزی به رختکن رفت.

کوارتر سوم، پیکار دو تیم در زیر حلقه ها شدت گرفت، ارسلان کاظمی و سالار منجی با هولمن بازیکن بلند بالا و تنومند مهرام سخت درگیر بودند.

نوید رضایی فر با محمد جمشیدی تنه به تنه می دویدند و درفرصت های لازم شوت های سه امتیازی را نیز در سبد مهرام می کاشتند.

اما پر کارترین بازیکن میدان ویلیام چری آمریکایی بود که با هموطنش پری پتی پیکاری بسیار نزدیک داشت، که باز هم می توان گفت پتی را در مجموع از کار انداخت و خودش درخشان ظاهر شد، که برآیند این تلاش ها منجر به پیروزی ۶۳-۵۴ گرگان در کوارتر سوم شد.

کوارتر چهارم با وجود ۹ اختلاف امتیاز، هیچ ضمانتی برای برد گرگان نبود و همین حساسیت در نزد مصطفی هاشمی و آن سوی میدان علی آرزومندی کاملا محسوس بود.

هر دو منتظر غفلت حریف بودند، که در این بین هاشمی با تجربه و تیزبینی هیچگاه نگذاشت مهرام از شهرداری پیش بیفتد و حتی هنگامی که اختلاف امتیازات به سه رسید باز هم با فرمان اوچری و سینا واحدی به قلب تیم حریف حمله کرده و اختلاف را دوباره بیشتر کردند تا در نهایت تیم گرگان ۷۶ بر ۷۰ دومین پیروزی نیمه نهایی را از آن خود کرد تا تکلیف فینالیست در بازی سوم و شاید هم چهارم یا پنجم مشخص شود‌.

هنوز زمان بازی سوم در تهران مشخص نشده است.

در پایان این بازی سنگین و نزدیک ویلیام چری با کسب ۳۱ امتیاز برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

شهرداری گرگان باید ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ دیدار فینال غرب آسیا در بیروت را در مصاف با الریاضی لبنان برگزار کند و دوازدهم اردیبهشت در بازی برگشت در تهران مقابل الریاضی قرار بگیرد.

حاشیه ها

حمایت یک پارچه و تشویق پیوسته چهار هزار هوادار جو فوق العاده سنگینی را برای مهرامی ها ایجاد کرده بود.

به اذعان اکثر کارشناسان، جو جهنمی قلعه ی عقاب ها، در بسیاری از مواقع ابتکار عمل را از بازیکنان مهرام گرفته بود.

ترکاندن بادکنک ها در بدو ورود تیم مهرام به نوبه ی خودش دیدنی بود.

داوران دیدار هم در مواقعی اسیر جو سنگین سالن شده و با تردید سوت زدند، که در پاره ای اوقات با اعتراض شدید هواداران مواجه شدند.

انتهای پیام

خبرنگار بهنام نیک پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا