رئیس هیئت اجرایی باشگاه بسکتبال شهرداری گرگان گفت: با وجود قهرمانی تیم شهرداری گرگان و امکان میزبانی در بازی‌های آسیایی به دلیل عدم استاندارد سالن امام، امکان میزبانی را در گرگان نداریم و این مسابقات در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسین رضاییان در گفتگویی با بیان اینکه بسکتبال در گرگان دارای ابعاد اجتماعی و ورزشی است، اظهارکرد: بسکتبال دارای وجهه کاملا اجتماعی است و قشر عظیمی از مردم گرگان به این رشته ورزشی علاقه‌مند هستند.

وی افزود: شهرداری گرگان با چالش‌های زیادی مواجه شده است و با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم امسال هم به صورت حرفه‌ای در لیگ بسکتبال، تیمداری کنیم.

رضاییان با بیان اینکه در تامین بودجه تیم با مشکلاتی  مواجه هستیم، بیان کرد: هرچند حامی مالی برای تیم جذب شده است اما بازهم در تامین اعتبار موردنیاز دچار چالش هستیم .

وی در ادامه بیان کرد: تمام سعی ما براین است که برای مسابقات آسیایی، اعتباری را از شهرداری گرگان هزینه نکنیم اما در عین حال با همه قدرت و توان در این مسابقات حضور پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: با وجود قهرمانی تیم شهرداری گرگان و امکان میزبانی در بازی‌های آسیایی متاسفانه به دلیل عدم استاندارد سالن امام، امکان میزبانی در گرگان را نداریم و این مسابقات در تهران برگزار می شود.

رضاییان گفت: برای میزبانی از بازی های آسیایی مشکلات متعددی داریم اما مهمترین آن فاصله زیاد سالن فعلی با استانداردهای بین المللی است و طبق بررسی های انجام شده دست‌کم ۲۰ مشکل در سالن امام وجود دارد که باید رفع شود.

وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید استانداردهای لازم را برای سالن امام شهر گرگان، فراهم کند. برآوردها حاکی از این است که رفع این نواقص بین ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با وجود عدم وظیفه‌مندی شهرداری برای استانداردسازی سالن محل برگزاری مسابقات، اما آمادگی خود را برای تامین ۵۰ درصد هزینه‌های مورد نیاز برای استانداردسازی سالن اعلام کردیم.

رئیس هیأت اجرایی باشگاه بسکتبال شهرداری گرگان با بیان اینکه امسال در لیگ تمام تلاش خود را برای تکرار قهرمانی به کار خواهیم بست، گفت: در صورت قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال، در سال آینده میزبان بازی‌های آسیایی خواهیم بود و دیگر پذیرفته نیست که به دلیل نبود استانداردهای بین المللی، میزبانی این مسابقات از گرگان گرفته شود.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا