رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: فاز ۲ کارخانه نوآوری گرگان با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آماده افتتاح است

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ مهدی غفاری در گفتگویی درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان اظهارکرد: در ابتدای امسال، استان گلستان با دارا بودن ۵۰ شرکت دانش‌بنیان رتبه بیستم کشور را داشت که با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری، شاهد رشد شتابان در این زمینه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه از نظر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از متوسط کشوری عقب‌تر نیستیم، گفت: اکنون ۶۰ شرکت دانش‌بنیان ثبت‌شده در استان داریم و ۳۰ شرکت دیگر نیز ارزیابی‌های اولیه آن انجام شده است که برخی از آنها شرایط و توانایی، دانش‌بنیان‌ شدن را دارند.
وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما تا پایان امسال دو برابر کردن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان است که امیدواریم محقق شود.

غفاری گفت: برای تحقق شعار امسال، کارگروه ویژه‌ای در استان شکل گرفته و تاکنون سه تیم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بررسی پرونده‌ها، ارائه مشاوره، بررسی و رفع مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و … به استان گلستان سفر کرده‌اند و همچنین ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان نیز در ابتدای سال در استان شکل گرفت و سبب شد تا بخش زیادی از مشکلات فعالیت‌های دانش‌بنیان کمتر شود.فاز ۲
وی با اشاره به رشد تسهیلات حمایتی گفت: در سال ۱۳۹۹ مجموع تسهیلات حمایتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت شده بود حدود ۲.۶ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این عدد به حدود ۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان بیان کرد: درسال‌جاری با وجود اینکه سهمیه استان از منابع تبصره ۱۸ حدود ۴۸.۵ میلیارد تومان بود اما توانستیم ۸۲.۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم و علاوه براین ۳ میلیارد تومان از منابع پارک و ۶ میلیارد تومان نیز از منابع صندوق پژوهش و فناوری استان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: با توجه به تشکیل تعداد زیادی پرونده در این صندوق انتظار داریم تا پایان سال میزان تسهیلات پرداختی صندوق پژوهش و فناوری استان به شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۵۰ میلیارد تومان برسد.

وی درباره توسعه فضاهای فیزیکی در اختیار پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر این فضاها از ۲ هزار متر مربع به ۱۵ هزار مترمربع رسیده و فاز ۲ کارخانه نوآوری گرگان با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آماده افتتاح است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین ابراز امیدواری کرد: با همراهی مدیریت شهری گرگان به زودی اِلمان شهر گرگان به عنوان برج فناوری شهری به منظور استفاده از ظرفیت استارتاپ‌های حوزه شهری، افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد یک ناحیه نوآوری نیز در دستور کار قرار دارد که می‌تواند کمک زیادی به توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان کند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا