رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معدن و کشاورزی گرگان گفت: منطقه آزاد اینچه برون علاوه بر اینکه برای رشد و توسعه استان نقش بسزایی دارد برای کشور هم می تواند به عنوان یک منطقه آزاد و امن محسوب شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ امیر یوسفی یکشنبه ۲۷ اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون علاوه بر اینکه برای رشد و توسعه استان نقش بسزایی دارد برای کشور هم می تواند به عنوان یک منطقه آزاد و امن ترین منطقه آزاد محسوب شود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معدن و کشاورزی گرگان افزود: به لحاظ جغرافیایی و منطقه آزاد اینچه برون در نقطه ای قرار داریم، که می توانیم باعث رشد و توسعه استان و کل کشور شویم.

وی گفت: از دستگاههای مربوطه درخواست داریم هرچه زودتر زیر ساختهای لازم آماده شود.

یوسفی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اینچه برون هم مانند همه مناطق آزاد دیگر با مشکلاتی مواجهه است و در حال حاضر هیئت مدیره آن انتخاب شده و تمامی دست اندر کاران با نهایت همکاری به دنبال رفع موانع هستند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معدن و کشاورزی گرگان در پایان گفت: اتاق بازرگانی به عنوان رسالتی که دارد برای اینکه سرمایه گذاران زیادی را به سمت و سوی منطقه آزاد اینچه برون سوق دهد، با هیئت های زیادی در حال مذاکره است.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این نشست خبری گفت: در گلستان نسبت به سال گذشته توسعه و رشد قابل توجهی داشتیم، بطوری که شاهد افزایش ۴۰ درصدی در حوزه صادرات بودیم که نسبت به کل کشور با توجه به قوانین وضع شده از طرف بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و یا حاکمیت صادرات رو به کاهش است.

رضا مبصری افزود: علت اصلی کاهش صادرات روبرو شدن صادر کننده های بخش خصوصی و خرد با مسائلی از قبیل برگشت ارز است.

وی گفت: متاسفانه برگشت ارز تابع شرایط و قوانینی است، که حتی راهکارهای بانک مرکزی و دولت هم تاثیری نداشته و کماکان یکی از نگرانی های اصلی در صادرات برگشت ارز حاصل است که چگونه اتفاق خواهد افتاد، لذا صادرکنندگان تمایل به انجام صادرات با شخصیت حقوقی خود را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات انجام صادرات با این روش، کاهش دسترسی به ارز است، زیرا باعث می‌شود که ارز کمتری در سامانه باشد و صادرکنندگانی که مواد اولیه خود را از این محل تهیه می‌کنند با مشکل مواجه خواهند شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا