عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پس از گذشت دو ماه از دستگیری اولین عضو شورا، عضو علی البدل برای حضور در جلسات شورا از طریق فرمانداری دعوت می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ یکی از اعضای شورای شهر گرگان در گفتگویی اظهار کرد: براساس قوانین شورای اسلامی، هرگاه یک عضو شورای اسلامی نتواند به هر دلیلی، به مدت دو ماه در جلسات شورا شرکت کند، عضو علی البدل برای حضور در جلسات دعوت می‌شود.

وی افزود: پس از گذشت حداکثر شش ماه از حضور عضو علی البدل، اگر عضو سابق تبرئه شود می تواند به شورا برگردد و در برخی مواقع هم اگر محکومیت وی باعث سلب عضویت در شورا نشود می تواند به پارلمان شهری برگردد.

این عضو پارلمان شهری گفت: دو ماه از دستگیری اولین عضو شورا اسلامی شهر گرگان می‌گذرد و از ۱۹ بهمن نتوانست در جلسات شورای شهر حاضر شود که بدین ترتیب اعضای شورا فرآیند فراخوان عضو علی البدل را از طریق فرمانداری آغاز کرده‌اند و فرمانداری از عضو علی البدل دعوت خواهد کرد که در جلسات شورا شرکت کند.

گفتنی است اخیرا دو نفر از ۹ عضو شورای اسلامی شهر گرگان به اتهام جرایم مالی و دریافت رشوه دستگیر و روانه زندان شدند که از زمان دستگیری عضو دوم شورا ۳۶ روز گذشته است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا