رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: کوچه‌های کم عرض و باریک، مهم‌ترین و بزرگترین معضل آتش نشانان برای امدادرسانی در بافت های فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ موسی الرضا صفری اظهار کرد : وجود بافت های قدیمی و متراکم به ویژه در هسته مرکزی شهر و کوچه های تنگ و باریک در مرکز و دیگر نقاط مختلف سطح شهر ، مهم ترین مشکل فرا روی آتش نشانان است .

وی با اشاره به اینکه دسترسی سریع تر در عملیات آتش سوزی، موجب بالا رفتن سرعت العمل اطفاء حریق می شود افزود: به علت آتش زا بودن مصالح به کار رفته در بافت های سنتی و متصل بودن سربند سازه های این مکان ها ، آتش زودتر و سریع تر گسترش می یابد .

صفری در ادامه با تاکید بر اینکه هر ثانیه زودتر رسیدن به محل حادثه می تواند حیاتی باشد عنوان کرد: متاسفانه در بافت های شهری به علت درهم تنیدگی و متراکم بودن سازه ها ، در رسیدن تیم های عملیاتی به محل حادثه و شروع عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات با اختلال مواجه می شود .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه برای خاموش کردن آتش، باید از خودروهای آتش نشانی استفاده کرد افزود: کوچه های با عرض کم خود مشکل بزرگی در امدادرسانی است و متاسفانه این کوچه ها بعضاً به پارکینگ خودروها در طول شبانه روز تبدیل شده و تردد خودروهای آتش نشانی در این مناطق شهرگرگان ، در عمل سخت و در بسیاری از مواقع غیرممکن است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در پایان از شهروندان گرگانی خواست: با توجه به اینکه ، حادثه هیچگاه خبر نمی کند، به مالکان خودروها توصیه می کنیم خودروهایشان را در کوچه های با عرض کم پارک نکنند و یا در صورت الزام به پارک خودرو و مناسب بودن عرض کوچه، جهت تردد خودروی اطفایی در یکطرف منتهی الیه کوچه پارک و سمت دیگر را جهت عبور خودروهای سنگین امدادی آزاد کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا