مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان، با وجود داشتن زیرساخت، کمترین هزینه و بیشترین نقش را در تولید مسکن در استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری سال جاری اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری نقش اثرگذاری بر مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد استان دارد.

وی افزود: در استان گلستان بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در ۲۱ شهر شناسایی شده است.

ملک با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، گنبد و علی آباد کتول قرار دارد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری استان پروانه نوسازی صادر شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان ادامه داد: هدف گذاری ما در سال جاری بر صدور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروانه نوسازی است.

وی از ارتقا رتبه گلستان در تحقق برنامه بازآفرینی شهری در سطح شهرهای استان خبر داد و افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین با توزیع قیر رایگان گام مهمی در راستای توسعه زیرساخت معابر شهری کشور برداشته است.

ملک همچنین اظهار کرد: : در سال ۱۴۰۰ برای ۱۵ شهر هدف استان گلستان، دو هزار و۱۳۲  تن معادل ۲۰۰ میلیارد ریال حواله قیر رایگان صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: همچنین از محل قیر رایگان سال ۱۴۰۱، به هفت شهر استان هزار و ۱۱۰ تن قیر رایگان واگذار شد.

وی تشکیل حلقه‌های میانی و واسط را یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد و افزود: حلقه های میانی به عنوان حلقه واسط متناسب با تخصص، حرفه و علاقه فردی، برای ایجاد تعامل بین مردم و دولت و کمک به نوسازی مردمی، نقش‌آفرینی موثری دارند.

ملک در ادامه بیان کرد: حلقه میانی تا کنون در شهرهای گرگان، کردکوی، گالیکش، دلند، قرق، خان ببین، آزادشهر، مینودشت، کلاله، آق قلا و علی آباد کتول تشکیل شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا