فرمانده انتظامی گلستان گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده پلیس انتظامی در برخورد با سارقین، میانگین سرقت ها در استان ۱۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سردار محمد سعید فاضل دادگر دوشنبه ۲۸ اسفند ماه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اولویت های پلیس در سطح استان گلستان موضوع سرقت و برخورد با سارقین است.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در برخورد با سارقین با کاهش معنادار سرقت مواجه هستیم بطوری که با تدابیر در نظر گرفته شده پلیس ، شاهد کاهش ۱۴ درصدی میانگین سرقت در استان بودیم.

وی گفت: گلستان جزو استانهای پیشتاز در سرقت مسلحانه به شمار میرود، که عمده سرقت ها توسط موتور سیکلت سواران با سلاح های شکاری انجام می شود و بخش قابل توجهی از سرقت ها هم سرقت موبایل و موتور سیکلت است.

سردار دادگر خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سرقت مسلحانه ۱۸ درصد کاهش و در کل سرقتها شاهد کاهش ۱۴ درصدی بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: بخش قابل توجهی از سرقت ها توسط افراد معتاد در سطح گلستان انجام می شود که ۲۷ درصد آن منجر به کشف شده است.

وی یکی از راههای جلوگیری از سرقت توسط معتادین را بالا بردن ظرفیت نگهداری آنها دانست و گفت: با راه اندازی مراکز نگهداری در گرگان و گنبد این آمار به شدت کاهش می یابد.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ پلیس آگاهی استان ۳۹ طرح با هدف شناسایی سارقین اجرا کرد، که منجر به دستگیری ۷۳۰ سارق، کشف یک هزار و ۴۵۵ سرقت و ۱۳۶ باند متلاشی که ۴۶۵ متهم دستگیر و دو هزار و ۲۲۳ مورد از دل این باندها که بخش قابل توجهی از آن سارقان در حال حرکت بودند،کشف شد و در حوزه های سرقت احشام ۳ درصد، سرقت به عنف یک درصد و کیف قاپی ۸ درصد افزایش داشتیم و با تمرکز و جمع آوری سارقین در سال بعد، این حوزه را مدیریت خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

  • منبع خبر : گلستان رسا