فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: همه دستگاههای اجرایی استان باید در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعامل داشته باشند، بطوری که نباید هیچ نقطه خلایی در ارائه خدمات به مردم و مسافران وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ «سردار محمد سعید فاضل دادگر» دوشنبه ۲۱ اسفند ماه در مراسم رزمایش طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی با تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان آغاز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: در سفر ریاست جمهوری به گلستان شاهد تغییر و تحول عمیقی در راهها و تصدی نقاط حادثه خیز استان بودیم که با همت و مجاهدت راهداران و حمایت استاندار گلستان چهره استان دگرگون شده است.

وی گفت: متاسفانه با ۱۰ درصد از موتور سیکلت سواران و خودروهای متخلف مواجه هستیم که با رفتار های هیجانی و سرعت در معابر استان جان خود و مردم را به خطر می اندازند، که قطعا با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گلستان از استانهای پر تردد کشور محسوب می شود، بیان کرد: امسال به دلیل انطباق زمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، با ۸ درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم شد.

سردار دادگر در ادامه بیان کرد: گلستان به دلیل اینکه استان سخاوتها و مردمان بزرگ در کنار همدلی و وحدت است باعث ایجاد فضایی شده که امروز مقصد گردشگری کشور به شمار می رود، بطوری که در سالهای گذشته مسافرین اسکان ساعتی داشتند ولی با تدابیر بسیار خوب در حوزه های مختلف، فضایی در جهت توسعه استان شکل گرفته که لازمه تامین امنیت و ایمنی است، که امنیت را پلیس باید تامین کند و ایمنی را همه دستگاه‌های استان با ایجاد بستر مناسب و تعامل خود بوجود آورند.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار اجزای ارتقاء رفتاری استان قرار بگیرد و تشدید شود.

فرمانده انتظامی استان گلستان تاکید کرد: نکته ای که در دوسال گذشته با آن مواجه بودیم تصادفات خسارتی و فوتی به ویژه در ایام نوروز بود که شهروندان گلستانی بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده بودند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما در تصادفاتی که رخ میدهد مسئول هستیم همه مدیران و نمایندگان، شاکله خدمتگزاری و امنیت و ایمنی استان هستند، بطوری که نباید هیچ نقطه خلایی در ارائه خدمات به مردم و مسافران وجود نداشته باشد.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان گفت: در استان ۸ درصد کاهش تلفات داشتیم اما این درصد خیلی پایین است و ما توقع کاهش ۵۰ درصدی را داریم که امیدواریم با تدابیر لازم شاهد این کاهش باشیم و برای کنترل بیشتر لازم است، دوربین های که مشکل دارند ترمیم شوند تا پلیس نظارت خود را در معابر داشته باشد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا