مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش ۳۱ درصدی حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد و گفت: این کاهش بدلیل بازرسی کارگاههای پر خطر بوده است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حسینعلی خواجه مظفری چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۰ شکایت و چهار هزار و ۵۰۱ دادنامه به ثبت رسیده، که نسبت به سال قبل، ۸ درصد کاهش شکایت و یک هزار و ۴۲۰ فقره دادنامه بصورت سازشی حل و فصل شده که شاهد ۳۲ درصد عملکرد مطلوب در سطح کشور بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان دو هزار و ۹۵۹ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش و سیر نزولی داشته و نشان دهنده حفظ و صیانت از شغل و اشتغال در استان است و تعداد درخواست های بازنشستگی قبل از موعد، سخت و زیان آور یک هزار و ۲۵۳ نفر به ثبت رسیده است.

وی با توجه به طولانی بودن مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، بیان کرد: در گذشته زمان رسیدگی خیلی طولانی بود، اما در حال حاضر به ۱۶ روز رسیده، و طی ارزیابی های انجام شده، گلستان در مدت رسیدگی به پرونده های شکایات رتبه سوم را کسب کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: در سالی که گذشت، تعداد ۲۷ هزار و ۱۷۶ نفر ساعت آموزش به کارگران و نمایندگان کارفرمایان ارائه و تعداد ۷ هزار و ۵۳۹ واحد های تولیدی که شامل دو هزار و ۸۸۱ واحد بازرسی گارگاه های پر خطر بوده، که منجر به کاهش ۳۱ درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال گذشته شده است.

خواجه مظفری تصریح کرد: در گلستان مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی حفاظت بهداشت کار شمال کشور، برای آموزش های عمومی و تخصصی مربوط به تعاون فعالیت دارد و تا کنون حدود ۵۰ میلیارد تجهیزات آزمایشگاهی در آن تزریق شده است.

وی یادآور شد: تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۳۵۲ تشکل شامل ۷۷ درصد کارگری و ۲۳ درصد کارفرمایی در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ چهار شاخص در روابط کار شامل، کسب آرای کشوری، کسب رتبه سوم در مدت زمان رسیدگی به پرونده ها،کسب گزارش تحقیق برتر در کشور، کاهش حوادث ناشی از کار به میزان ۳۱ درصد رخ داد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا