مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به نصب ۱۳۰ پنل انرژی خورشیدی حمایتی در واحد‌های مسکونی مددجویان گلستانی گفت: مددجویان دارنده این پنل‌ها، ماهانه ۴ میلیون تومان درآمد کسب خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید احمد موسوی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: میزان بار استان در حال حاضر حدود ۶۰۰ مگابایت است اما این عدد در فصل تابستان به هزار و ۶۰۰ مگابایت می‌رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: تابستان سال گذشته طرح تشویقی یک مساوی با ۲۰ برای مشترکان خانگی تعریف شد که این طرح در مصرف بهینه بسیار کمک کننده بود.
وی گفت: از مشترکان صنعتی هم خواسته شد یک روز در ایام هفته غیر از روز جمعه را تعطیل کنند که در این مورد هم با همکاری خوب صنایع مواجه بودیم.
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی هم از زارعان خواستیم چنانچه در ساعات پیک مصرف، چاه های آب را خاموش کنند بهای برق مصرفی آنها صفر خواهد شد که این روش هم بسیار در مصرف بهینه تأثیر گذار بود.
موسوی گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان پروژه هایی نظیر اصلاح شبکه های فرسوده، احداث و توسعه شبکه، توسعه و بهسازی و نصب کنتور و توزیع دستگاه های قابل حمل خورشیدی در بین عشایر و همچنین نیروگاه ۱۵ مگابایتی سیمین شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
موسوی به اقدام مشترک بین شرکت توزیع نیروی برق گلستان با کمیته امداد، بسیج سازندگی و بهزیستی اشاره کرد و گفت:
طرح حمایتی تولید برق خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و خانوارهای نیازمند بوده که یک منفعت دو طرفه و ملی است و تا ۲۰ سال برق تولیدی به صورت تضمینی از این خانواده ها خریداری می‌شود.
به گفته وی، با این اقدام به طور ماهیانه درآمدی بین چهار تا شش میلیون نصیب این خانواده ها خواهد شد.
وی اضافه کرد: در فاز نخست طرح پنل‌های خورشیدی تاکنون عملیات واگذاری و نصب ۱۳۰ دستگاه انجام شده است.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا