مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان باید آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه اقدام کنند.

گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید صمد ضیائی اظهار کرد: کشاورزان باید آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه اقدام کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود و کشاورزان در تکاپو برای آماده سازی بستر کشت محصولات پاییزه هستند.

وی از کشاورزان خواست به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند.
وی بیان کرد: برای برداشت محصول خوب به لحاظ کمی و کیفی باید از نهاده های تولید به شکل مطلوب و به اندازه استفاده شود که یکی از این نهاده ها، کودهای شیمیایی است.

ضیائی ادامه داد:در استان گلستان سالانه دو محصول کشت می شود بنابراین خاک بعد از هر محصول نیازمند احیا است.

وی خاطرنشان کرد: حد مطلوب عناصرغذایی شامل فسفر ۱۲ الی ۱۵پی پی ام، پتاس۲۵۰ الی۳۰۰ پی پی ام، ازت ۰/۲الی۰/۱۳درصد است اما کمتر از این میزان حد بحرانی محسوب می شود.

ضیائی گفت: به کشاورزان توصیه می شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه اقدام کنند.

وی بیان کرد: از کشاورزان درخواست داریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را از کارگزاری های مجاز این شرکت تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا