معاون عمرانی فرمانداری از پلمپ ۱۰۸ مرکز غیر مجاز ضایعات در گرگان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حجت یزدوئی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گرگان با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در حوزه پسماند یکی از برنامه های کارگروه مدیریت پسماند شهرستان است، اظهار کرد: از برنامه های اصلی این کارگروه، بهبود عملکرد طرح تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای گرگان است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان گرگان افزود: مراکز جمع آوری غیر مجاز ضایعات به عنوان یکی از مشاغل مزاحم شهری است که با مشارکت شهرداری، دادستانی و نیروی انتظامی تا کنون ۱۰۸ مرکز غیر مجاز ضایعات پلمپ شده است تا تضمینی برای سلامت شهروندان و ارتقا امنیت در سطح شهر صورت پذیرد.

وی گفت: مراکز بازیافت پسماند باید در شهرک های صنعتی استقرار یافته و ساماندهی شوند و تمامی نهادها و دستگاه‌های زیربط برای رفع این چالش شهری حمایت های لازم را خواهند داشت.

یزدوئی در پایان میزان موفقیت طرح تفکیک زباله از مبدا را در سطح ملی، چشمگیر ندانست و افزود: موفقیت این طرح مستلزم آموزش و ارتقا فرهنگ شهروندی بوده که در این راستا اقدامات لازم به خصوص از طریق سازمان های مردم نهاد، حوزه دانش آموزی و برنامه های کارگروه مدیریت پسماند شهرستان موثر واقع خواهد شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا