معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از تشكیل ۱۲۰ فقره پرونده كشف كالای قاچاق در شش ماهه اول امسال در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ جعفر کرامتی اظهار کرد: در شش ماهه اول سالجاری تعداد ۱۲۰ فقره پرونده و صورتجلسه قاچاق با ارزش ریالی ۵۱۳ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن وتجارت گلستان با بیان اینکه این پرونده های تخلف به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است، افزود: اعم کشفیات بازرسی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ لوازم خانگی، مواد غذایی، توتون و تنباکو و آرایشی و بهداشتی است.

وی ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال تعداد ۴۶ جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا با ۲۵۴ مصوبه در سطح استان گلستان برگزار شد که ۱۰۰ درصد مصوبات اجرایی شده است .

کرامتی گفت: بازرسی از انبارهای استان منجر به تشکیل ۴۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۴۷ میلیون ریال در استان گلستان شده است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۲۴ هزار و ۳۵۷ انبار مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۲۹ انبار در وضعیت در انتظار تایید، تعداد هفت هزار و ۷۰۰ به حالت تایید و ۹۰ هزار و ۱۴۶ به حالت تائید سیستمی در آمده است.

وی گفت: تعداد ۲۶ هزار و ۸۲ انبار در استان گلستان پس از بازرسی و یا اظهارات بهره برداران غیره فعال شده که میزان سنجی کلیه انبارهای سطح استان به ۹۹ درصد رسانده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا