گفته رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گلستان، ۹۰ درصد منابع مالی استان در اختیار ۱۰ درصد فعالان اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ رمضان بهرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اساس کار خانه صنعت و معدن حمایت از تولید و هدایت سرمایه به بخش تولید است و باید به دور از مسائل سیاسی برای رونق و توسعه عرصه های تولید اقدام شود.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گلستان افزود: ما باید ظرفیت‌های گلستان و بازار منطقه را بسنجیم تا صنعت استان را بدون ضرر توسعه دهیم.

بهرامی گفت: یکی از ضعف های استان پیچیده بودن پروتکل دسترسی بخش خصوصی به مدیران است که از این طریق بتوانند نظرات کارشناسی را برای بهبود اوضاع اقتصادی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان، پای کار حوزه تولید نبوده و با این موضوع بیگانه هستند و سرمایه گذاران از چتر حمایتی آنان آن طور که باید بهره مند نمی شوند.

وی گفت: برخی صنعتگران محتاج یک میلیارد بوده و گاها منابع استان دست یک نفر است.

وی اضافه کرد: باید دستگاه قضا به این موضوع ورود کند تا مشخص شود منابع استان در حوزه تولید در اختیار چه اشخاصی است.

به گفته وی، ۹۰ درصد منابع مالی استان در اختیار ۱۰ درصد فعالان اقتصادی است.
رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گفت: از این پس با حضور رسانه ها در طرح پنج شنبه‌های صنعتی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی را در محل بررسی می کنیم.

بهرامی تاکید کرد: در استان گلستان هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که در طول ۱۲ سال اخیر روی همین رقم ثابت مانده است.

وی بیان کرد: هر پروژه ای از کلنگ زنی تا بهره برداری حدود ۲ سال به طول می انجامد و ما باید از امروز بستر صنعت و تولید را فراهم کنیم تا بتوانیم چهار سال آینده آن را به بهره برداری برسانیم.

بهرامی گفت: جای تأسف است که گلستان برای پنج سال آینده هیچ پروژه بزرگ تولیدی در استان ندارد.

وی گفت: مشکل ما نداشتن منابع لازم در رونق تولید و صنعت نیست مشکل اینجاست که استان ما روی منابع مدیریت ندارد.

وی گفت: بدلیل ضعف در مدیریت دستگاههای استان، زیر ساخت های لازم آماده نشده است و استان گلستان تا به امروز در حوزه برق مستعمره مازندران است که با این شرایط نمی‌توان زیرساخت‌های جدید و بزرگ را در استان ایجاد کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا