بعد از گذشت سه سال و علیرغم ورود مقامات قضایی استان، مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس همچنان تعطیل است.

به گزارش گلستان رسا؛ مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس با میلیاردها تومان هزینه در سال ۹۷ در بیمارستان پیامبراعظم(ص) گنبدکاووس راه اندازی شد اما خدمات دهی در این مرکز تنها به انجام ۲۰ آنژیوگرافی در پاییز سال ۹۸ خلاصه شد و از آن موقع تا دی ماه سال ۹۹ تعطیل بود.
دی ماه سال ۹۹ به دنبال مطالبه گری بحق مردم شرق گلستان و با ورود رییس کل (وقت) دادگستری گلستان (هادی هاشمیان) و مهلت یک هفته ای وی به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای راه اندازی مجدد مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس، این مرکز مجدداد بازگشایی شد(در ۲۵ دی ماه۹۹) اما مدت کوتاهی نگذشت که این مرکز دوباره تعطیل شد.

علیرغم تلاش و مطالبه گری مردم شرق گلستان و دستور اکید رییس کل دادگستری استان (در دی ماه سال ۹۹) برای بازگشایی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس، این مرکز همچنان تعطیل بود. به همین منظور مردم شرق گلستان طی مکاتبه با رییس قوه قضاییه وقت (حجت الاسلام و المسلمین رییسی) خواستار بازگشایی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس شدند اما مکاتبه و ظلم خواهی مردم شرق گلستان با رییس قوه قضاییه هم منجر به بازگشایی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس نشد.

ادامه تعطیلی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس باعث شد دادستان گنبدکاووس در سوم آبان ماه سالجاری در حمایت از حقوق عامه، طی مکاتبه ای با رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ضمن هشدار به وی و آگاه ساختن عبدالرضا فاضل به عواقب “اهمال” و “ترک فعل” در این حوزه، دستور بازگشایی مرکز آنژیوگرافی طی یک هفته آینده را صادر کند. اما علیرغم تاکید دادستان گنبدکاووس مبنی بر برخورد قانونی در صورت عدم بازگشایی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس طی یک هفته آینده، هیچ اقدامی از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت نگرفت.

آقای اژه ای، بیش از سه سال است که علیرغم وجود تجهیزات مدرن در مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس( بیمارستان پیامبر اعظم) متاسفانه مردم شرق گلستان از خدمات تشخیصی و درمانی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی دولتی محروم هستند و همین امر باعث شده است که بیماران قلبی- عروقی برای بهره مندی از خدمات آنژیوگرافی دولتی از شرق استان به (غرب استان) بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی منتقل شوند و یا به مراکز آنژیوگرافی خصوصی مراجعه کنند. حال که امروز مهمان مردم استان گلستان هستید، انتظار می رود؛ با استفاده از ابزارهای قانونی، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی را برای بازگشایی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس و خدمات دهی به مردم شرق استان، مجاب سازید.
آقای اژه ای، از آنجا که علیرغم اولیتماتوم های مقامات قضایی استان به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون اقدامی از سوی متولیان سلامت استان صورت نگرفته است، انتظار می رود؛ به منظور حمایت از حقوق عامه با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان که با “اهمال” و “ترک فعال” منجر به تعطیلی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس و عدم ارائه خدمات دولتی به مردم شرق گلستان( علیرغم وجود تجهیزات مدرن در این مرکز) شده اند، برخورد قانونی صورت گیرد. بدون شک بازگشایی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس به منزله حفظ سلامت و جان بیش از هزاران نفر از مردم شرق استان گلستان است.

  • نویسنده : الهه رمضانپور
  • منبع خبر : گلستان رسا