رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: ذخیره سازی بذر گواهی شده گندم و نهاده ها به خوبی انجام شده و در استان گلستان کمبودی از این بابت وجود ندارد و برای کشت پاییزه آمادگی کامل داریم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد برزعلی با اشاره به نزدیک شدن به زمان کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: برای کشت پاییزه آمادگی کامل داریم و تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در فصل زراعی گذشته، استان درگیر خشکسالی بسیار شدیدی بود با این وجود به همت والای کشاورزان و مدیریت و برنامه ریزی خوب سازمان جهادکشاورزی استان و‌همچنین مشارکت مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی استان توانستیم به ۷۵۰ هزار تن تولید گندم دست یابیم.

وی گفت: تاکنون ۷۷ درصد از طلب گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی هم در دست اقدام است که به زودی واریز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان که مستعد استقرار سامانه های نوین آبیاری بود تجهیز شده است و تا ۸۹ درصد نیز برای این امر یارانه پرداخت می شود.

برزعلی افزود: به حول و قوه الهی و با تلاش و کوشش تولیدکنندگان و مدیریت و‌برنامه ریزی سازمان امسال رتبه اول تولید مرغ در کشور را به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: با تدبیر مقام عالی وزارت، فعال تر کردن تعاونی های تولید در کشور در دست اقدام است و به این امر توجه ویژه ای می شود ما هم این مهم را در برنامه داریم و تقویت و حمایت تعاونی های تولید را با جدیت هر چه بیشتر دنبال می کنیم.
برزعلی گفت: گلستان در مبارزه بیولوژیک به عنوان استان پیشرو شناخته شده است.

وی افزود: ذخیره سازی بذر گواهی شده گندم و نهاده ها به خوبی انجام شده و کمبودی از این بابت وجود ندارد.

برزعلی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول کشت قراردادی گندم در سال گذشته گفت: تلاش می کنیم در سال زراعی جاری هم شرایط خوبی را تجربه کنیم.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که در سال جاری زراعی تولید بسیار خوبی کشت پاییزه داشته باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا