رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: موضوعات ترافیکی شهر گرگان ریشه در مسائل فرهنگی دارد و ارتقا مسائل فرهنگی، باعث حل ۵۰ درصد ترافیک در شهر می‌شود.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عیسی مهری سه شنبه ۲۶ دی ماه در دیدار با عبدالله حاجیلری رئیس پلیس راهور شهرستان گرگان در رابطه با بررسی مسائل ترافیکی اظهار کرد: برای حل مسئله ترافیک شهری باید تدابیری اندیشیده شود که چاره ساز این موضوع باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: یکسری از موضوعات ترافیکی شهر گرگان ریشه در  مسائل فرهنگی مردم دارد و ارتقا مسائل فرهنگی، باعث حل ۵۰ درصد ترافیک در شهر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به مبلغ جریمه و تورمی که در جامعه وجود دارد، پلیس باز دارنده نیست و یکی از دلایل  نزاع و درگیری در گرگان ترافیک محسوب می شود.

مهری تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ سهم حمل و نقل عمومی شهر گرگان حدود ۱۱ درصد  اعلام شده است.

وی در رابطه با حل ترافیک شهری گفت: طرح راه اندازی بی آرتی شرقی و غربی بارها مطرح شده و گرگان شرایط و ظرفیت آن را دارد.

مهری همچنین گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ که شهرداری در حال تدوین آن است، پروژه محور است و اکثر سازمانها و بخش ها در آن دیده خواهد شد  و بدنبال این هستیم که بودجه در جاهایی که اولویت دارد هزینه شود.
وی در مورد ایجاد پاسگاه پلیس راهور گفت: طبق وعده شهردار یک پاسگاه در میدان بسیج ایجاد می شود و در حال حاضر برآوردهای لازم انجام شده و بصورت دو فوریت محقق خواهد شد که تا قبل از سفرهای نوروزی نیروها در آنجا مستقر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پایان با اشاره به  بودجه ترافیک  که در بخش عمرانی جای دارد، گفت: برای اینکه ما به این بودجه برسیم، باید بدانیم که ترافیک چه اولویت های دارد و در جای خودش هزینه شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا