معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آگاه سازی حقوقی مردم خیلی مهم است بطوری که باعث می شود افراد به سمت ارتکاب جرم نروند و از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی در گلستان، اظهار کرد: اولویت اصلی مجتمع های شوق زندگی ارائه خدمات به کودکان بد سرپرست، کودکان کار و بازمانده از تحصیل است که با اقدامات قضایی، حمایتی و توانمند سازی به عنوان شهروند مفید در جامعه به زندگی خود ادامه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: نهادهایی از قبیل گروه های جهادی، مردمی و سمن ها برای کاهش آسیب ها در قالب های مختلف آموزش و توانمند سازی می کنند.

وی تاکید کرد: آگاه سازی حقوقی مردم خیلی مهم است بطوری که باعث می شود افراد به سمت ارتکاب جرم نروند و از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود.

جهانگیر تصریح کرد: تصادفات معقوله بسیار مهمی است و آسیب های فوتی و جراحت بدنبال دارد که باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی در جامعه می شود، به همین دلیل موضوع پیشگیری از تصادفات هم در دستور کار قرار دارد و به عنوان یک موضوع ملی مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: همانطور که می دانید مهم ترین ویژگی قانون ایجاد قاعده و هنجار سازی است که آن را تبدیل به قانون و باعث ارتقا انضباط پذیری اجتماعی و کاهش مشکلات خواهد شد.

وی در رابطه با آموزش قانون از سنین کودکی بیان کرد: باید قانون و احترام به آن را از سنین پایین به کودکان آموزش دهیم زیرا این امر باعث ایجاد فرهنگ وسیعی در بزرگسالی می شود.

دبیر شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور در پایان گفت: گلستان چهارمین مجتمع شوق زندگی در کشور است که با کمک و حمایت شورای اجتماعی کشور ، وزارت کشور و دادستانهای کشور ، بهزیستی و شهرداری راه اندازی شده است و شاهد اتفاقات خوبی در آن خواهیم بود.

خبرنگار الهه رمضانپور

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا