بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری گرگان همزمان با یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ آیین ابلاغ بودجه ۱۴۰۲ شهرداری گرگان همزمان با یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر با حضور سیدمهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سید محمدرضا سیدالنگی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و دیگر مسئولان برگزار شد.

سیدمهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در سخنانی اظهار کرد: بخش عمده ای از اقدامات صورت گرفته که ۳۸ شاخص بود در ستاد تسهیل سفر عید نوروز بر دوش شهرداران بوده که ما تقریبا عملکرد شهرداری ها رضایتمندی ایجاد شد.

وی با اشاره به پروژه بزرگ احداث فیبر نوری و ترمیم مسیر آن اظهار کرد: طی گزارشی که از وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت ها دریافت کردیم، پروژه فیبر نوری در حجم وسیع و زمان کوتاه کار بی نظیری بوده که صورت گرفت.

وی همچنین از بی برنامگی و طولانی شدن پروژه فیبر نوری و وضعیت ترافیک شهر گرگان انتقاد کرد و بر لزوم تسریع در حل مساله تاکید کرد.

معاون استاندار ادامه داد: ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداریها با توجه به تورم موجود و سایر عوامل از ضروریاتی است که بایستی برنامه مدونی برای آن اتخاذ شود.
شهردار گرگان در این جلسه عنوان کرد: از مجموع بودجه سال گذشته، ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی، ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش املاک و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری دیده شده بود.

وی افزود: با این وجود به خاطر تورم موجود ما از حدود یک سوم از اختیار فروش املاک استفاده و تلاش کردیم از سرمایه های شهرداری حفاظت کنیم.

وی به شعار امسال اشاره و اظهار کرد: شهرداری در لایحه عوارضی که تهیه کرده، حداقل رشد در حوزه ساخت و ساز را لحاظ کرده تا با مهار تورم در این بخش به رشد تولید مسکن و انبوه سازان ساختمانی کمک کرده باشد.

شهردار گرگان در پایان از رفع ترافیک، ارتقاء ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع محرومیت زدایی و توانمندسازی محلات و شفافیت هزینه ها به عنوان مهمترین برنامه های سال جاری این نهاد خدمت رسان نام برد.

در پایان این جلسه، بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲شهرداری گرگان به سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان ابلاغ شد.

بر اساس بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری، ۹۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای بخش جاری، ۸۳۲ میلیارد تومان برای بخش عمرانی(اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای) و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای اعتبارات تملک دارایی های مالی(وام) اختصاص یافته است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا