معاون حمل و نقل راهداری گلستان از اجرای در طرح آموزش ترافیکی و تجهیزات ایمنی در سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳ برای دانش آموزان ۵۰ مدرسه حاشیه راههای این استان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محسن عامریون اظهار کرد: با توجه به نقش عابرین پیاده در تصادفات جاده ای که بخشی از آنها دانش آموزان مدارس حاشیه راهها هستند، ایمن سازی فیزیکی و فرهنگی آنها برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از برنامه های مهم اداره کل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس موجود در طول راههای استان ۱۷۵ مدرسه است، افزود: در طول دو سال دولت سیزدهم بیش دو۰ از میلیارد تومان برای آموزش دانش آموزان این مدارس جهت ایمن سازی فیزیکی و ارتقای فرهنگ ترافیکی آنها هزینه شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: از جمله سرفصل های آموزشی این طرح شامل نحوه تردد ایمن در طول بزرگراه، نحوه مسوولیت گذربان مدرسه، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی، توجیه مدیران و ارکان مدرسه برای استمرار یادآوری ها می شود که بویژه برای دانش آموزان پایه و مقاطع دبستانی صورت می گیرد.

معاون حمل و نقل راهداری گلستان در پایان گفت: این آموزش ها از محل منابع اعتباری موجود و با انتخاب پیمانکار در سراسر استان در حال اجراست.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا