استاندار گلستان گفت: در اجرای فاز بخار نیروگاه برق استان باید تسریع شود زیرا تضمینی برای ایجاد زیرساخت های صنعتی این استان است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی محمد زنگانه استاندار گلستان در جلسه با رئیس صندوق توسعه ملی اظهار کرد: اجرای فاز دوم این نیروگاه مصوبه سفر اول ریاست جمهور بوده و تاکید سفر دوم دکتر رئیسی و همچنین حضور دو وزیر را در آیین آغاز عملیات اجرایی آن در این سفر به همراه دارد.

استاندار گلستان افزود: اجرای فاز بخار نیروگاه گلستان موجب تامین ۵۰۰ مگا وات برق در استان می شود و تضمینی برای ایجاد زیرساخت های صنعتی برای استان است.

وی گفت: پیشنهاد ما اقدام موازی در جهت گشایش LC برای اقدامات ارزی و همچنین تشکیل سندیکا است تا بتوانیم حمایت صندوق توسعه ملی را داشته باشیم.

زنگانه تاکید کرد: بانک ملی به عنوان تامین کننده و پشتیبانی کننده فاز دوم نیروگاه به صندوق توسعه ملی معرفی می شود .

همچنین در این جلسه مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی اظهار کرد: در تامین ارز برای نیروگاه گلستان همکاری لازم را داریم.

وی افزود: صندوق توسعه ملی وظیفه همکاری در پروژه های توسعه ای را دارد .

غضنفری در ادامه بیان کرد: همکاری با مجموعه های همچون مپنا و بنیاد مستضعفان همواره برای صندوق مفید بوده است و امیدواریم در این پروژه نیز همکاری خوبی رقم بخورد.

رئیس صندوق توسعه ملی در پایان یادآور شد: برای ارائه تسهیلات آمادگی لازم را داریم اما بازگشت سرمایه بر اساس مرام نامه صندوق بسیار مهم و حیاتی است چرا که صندوق با بازگشت سرمایه می تواند در دیگر پروژه های توسعه ای کشور حضور داشته باشد.
انتهای پیام
 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا