مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: بزودی با اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا مشکل آب شرب غرب گلستان مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ ایرج حیدریان سه شنبه ۱۰ بهمن ماه در نشست خبری گروه فجر گلستان اظهار کرد: برای اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل چارقلی در انتظار مجوز خرید تضمینی سازمان برنامه و بودجه هستیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان افزود: سد نرماب با اعتبار هزار میلیارد تومان، پیشرفت سازه‌ای ۹۹ درصدی داشته و در صدد هستیم برای جابجایی روستای جنگلده بالا تا پایان خرداد اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: برای جابجایی روستای جنگلده بالا، اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز،تا پایان خرداد سال آینده روستای جنگلده بالا به منطقه در حال احداث منتقل می شود.

رحیمیان خاطر نشان کرد:سد نرماب یک چهارم آب شرب استان را تأمین می‌کند و از این بابت بهره برداری هرچه شریعتر این سد برای ما با اهمیت است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: با انعقاد قراردادی برای ایجاد شبکه زهکشی بالغ بر دو میلیون یورو توسط بانک توسعه اسلامی تعهد ایجاد شده است و در صدد هستیم که با تزریق اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی به سمت تکمیل شبکه زهکشی اراضی خواهیم رفت.

حیدریان اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۱۱ پروژه آب منطقه با اعتبار بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ حدود ۹۰ درصد منابع آبی استان گلستان با راندمان حداکثر ۳۱ درصدی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، لذا باید اقداماتی در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان در پایان گفت: در بودجه سال آینده موفق به اخذ ردیف مستقل برای سد قره چای رامیان شدیم که هم‌اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا