معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان از عملیات اجرایی ۱۲ پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی با اعتبار بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ مقداد صادقیان با اشاره به اینکه شهرداری گرگان متولی دفع آبهای سطحی ناشی از بارندگی است اظهار کرد: اجرای ۱۲ پروژه طرح هدایت آبهای سطحی در معابر شهر گرگان با هدف پیشگیری از بحران های احتمالی در حال اجراست.

وی با اشاره به پدیده آبگرفتگی برخی معابر سطح شهر در فصل بارندگی افزود: جمع آوری آبهای سطحی و هدایت آن به مجاری اصلی شهر (در معابر تازه بازگشایی شده) و بازسازی، بهسازی و مرمت جداول موجود سطح شهر در راستای ساماندهی آبهای سطحی در حال انجام است.

صادقیان یادآور شد: رفع آبگرفتگی و ساماندهی آبهای سطحی که در زمان بارندگی موجب کندی تردد شهروندان و خودروها و یا مسدود شدن مسیرها می شود بعنوان چالشی بزرگ از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری قرار گرفته است تا از بروز اثرات جبران ناپذیری روانشدن سیلاب در شهر جلوگیری شود.

وی با توجه به توسعه روز افزون شهرها و گسترش شهرنشینی بیان کرد: آینده نگری و برنامه ریزی صحیح در حوزه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

صادقیان همچنین از هدایت سیلاب و ساماندهی مسیرهای سیلابی ناشی از بارندگی ها و توسعه شهری در نقاط بالادستی و همچنین رفع مشکل آبگرفتگی خیابان ها و معابر سطح شهر گرگان خبر داد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا