دادستان مرکز استان گلستان از افزایش ارجاع پرونده های قابل سازش به شوراهای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمود اسپانلو در همایش فصلی روسا و دادستانهای گلستان اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پرونده های ارجاع شده از دادسرای مرکز استان به شورای حل اختلاف با سازش مختومه می شود که رقم چشمگیری است.

دادستان مرکز گلستان افزود: برای کاهش حجم ورودی پرونده به دادسراها و افزایش صلح و سازش، پرونده هایی که قابلیت سازش دارد به شعب شورای حل اختلاف ارجاع داده شود.

وی با بیان این که امروز در حوزه اقتصاد مقاومتی، دادستان ها پرچمدار حمایت از تولید هستند گفت: فقط در بخش وصول مطالبات بانکی، حدود ۱۲۹ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان از بدهکاران وصول و بیت المال بازگردانده شده است.

اسپانلو از تعیین تکلیف ۱۹ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگهای استان از ابتدای سالجار تاکنون خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت هم در مرحله کارشناسی است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان این که با همت دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، کارهای خوبی انجام شده است، گفت: از حل مشکل ساکنان مسکن مهر کاج گنبدکاووس تا سد چایلی، سد نرماب، اسکله و بازارچه بندرترکمن، نصب بنچ مارک در سواحل استان تا بازدید از تمام بیمارستان ها و پیگیری رفع مشکلات آن ها در سطح ملی از جمله تلاش های دادستان ها در حوزه حقوق عامه است که با حمایت های رئیس کل دادگستری به سرانجام رسید.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا