استاندار گلستان از کلنگ زنی و افتتاح انواع پروژه های اقتصادی استان در سفر رئیس جمهور با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه در قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شده ، اظهار کرد: ۵۷ میلیارد تومان از منابع استانی به پروژه های دانش بنیان اختصاص داده شده است.

استاندار گلستان از تشکیل کارگروه وصول مطالبات بانکی و مالیاتی خبر داد و افزود: این کارگروه با مجموعه اطلاعاتی، امنیتی و قضایی استان همکاری و پرونده تشکیل داده که در مرحله اول ۹۳ میلیارد تومان از مطالبات به منابع بانکی برگشت خورد.

وی گفت: گلستان در ارتقا بهره وری نیروی کار در رتبه یک کشوری قرار دارد.
به گفته وی، تجهیزات خط انتقال گاز شهرک هزار هکتاری اترک خریداری و در سفر رئیس جمهور به گلستان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: بیش از ۲۵ درصد از سموم کشاورزی و ۱۵ درصد از روغن مورد نیاز کشور در گلستان تولید می شود که به شدت مورد حمایت ما قرار دارند.

وی از افتتاح فاز یک فاضلاب گنبدکاووس با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: همچنین زهکشی اراضی اولویت دار استان در سطح ۱۴ هزار هکتار، احیا مراتع و بوته کاری ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و اجرای ۲۵ پروژه آبخیزداری به بهره برداری می رسد.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر مجوز خرید تضمینی شیرین سازی آب دریا را دریافت کنیم، این پروژه را هم می توان جزو پروژه های استان در سفر رئیس جمهور در نظر گرفت.

زنگانه بیان کرد: سهم استان گلستان از صادرات به ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۳ درصد رسیده و هدف در سال جاری ۳۰ درصد است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد تسهیلات اشتغال آفرین در سفر رئیس جمهور به گلستان به طرح‌های روستایی اختصاص یافت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در سفر پیش روی رئیس دولت به گلستان هزار و ۵۶۳ پروژه عمرانی با مبلغ ۱۳ هزار میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجموع مبلغ پروژه های اقتصادی استان که در سفر رئیس جمهور افتتاح و کلنگ زنی می شود ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در خاتمه گفت: همچنین با افتتاح و کلنگ زنی مجموع طرح های اقتصادی و عمرانی گلستان در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، ۳۹ هزار و ۳۷۸ شغل ایجاد خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا