استاندار گلستان گفت: پروژه سد نرماب برای مردم منطقه شهرستان مینودشت و شرق استان بسیار حیاتی است که پیگیری های لازم جهت تصویب بودجه مناسب جهت تسریع در روند اجرای آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه در جلسه شورای اداری شهرستان مینودشت با حضور نماینده مردم شرق استان ومقام عالی وزارت نیرو اظهار کرد: از محل تهاتر نفت این افزایش میزان اعتبار برای سد نرماب درنظر گرفته شود.

استاندار گلستان همچنین در این جلسه تاکید کرد: با توجه به ضرورت قطع درختان مخزن سد نرماب هر چه سریع تر منابع طبیعی نسبت به صدور مجوز قطع این درختان اقدام کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این سد گفت: هم اکنون عملیات خاکریزی بدنه سد به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد رسیده و همزمان با تکمیل تاسیسات و تجهیزات هیدرومکانیکی به زودی به پایان می‌رسد.

به گفته وی، برای ایجاد مخزن و آبگیری مخزن سد نرماب مینودشت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی پیش‌بینی شده که فقط ۱۰۰ هزار متر مکعب از آن باقی مانده است.

سید محسن حسینی عملیات باقیمانده سد نرماب را پاکسازی مخزن و جابجایی روستاهای باقیمانده اعلام کرد و خواستار همکاری بیشتر اداره کل منابع طبیعی و نیز تخصیص اعتبار مناسب‌تر شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا