مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: در سال گذشته۱۷۶هزارو۶۰۰تن انواع کودهای فسفاته،ازته،پتاسه بین کشاورزان گلستانی توزیع شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد خوبی را در این حوزه شاهد بودیم .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا: صمد ضیایی مدیر شرکت خدمات کشاورزی‌استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد:شرکت خدمات حمایتی به عنوان پشتیبان بخش تولید محصولات زراعی و باغی فعالیت دارد.

مدیر شرکت خدمات کشاورزی گلستان افزود : وظیفه اصلی شرکت خدمات حمایتی تهیه،تامین و توزیع کودهای شیمیایی است.

ضیایی گفت :با شروع دولت الکترونیک تمام امورات تحویل کود به کشاورزان از طریق سامانه ثبت و از طریق کارگزار توزیع کود به کشاورز تحویل داده می شود .

وی خاطر نشان کرد :در سال گذشته۱۷۶هزارو. ۶۰۰تن  انواع کودهای فسفاته،ازته،پتاسه بین کشاورزان  گلستانی توزیع شده که نسبت به سال ۱۴۰۰  رشد خوبی را  در این حوزه شاهد بودیم .

وی گفت :کودهای یارانه ای برای کشت بهاره و تابستانه مانند پنبه، سویا، ذرت، برنج و…  در حال توزیع است  که به ازای هر هکتار دو کیسه کود فسفاته، دو کیسه پتاسه و سه کیسه اوره در نظر گرفته شده است و از ابتدای مرداد با شروع کشت پاییزه توزیع کود برای محصلات گندم ،جو،چغندرقند وغیره آغاز خواهد شد .

ضیایی اضافه کرد :۷۰درصد هزینه کود را دولت در قالب یارانه و ۳۰درصد را هم کشاورز پرداخت می کند .

وی گفت : با توجه به بارش های اخیر در استان با استقبال کشاورزان به سمت کشت سویا روبرو شدیم و ما زراعت تابستانه  سویا را  به دلیل بارش کم و کمبود آب موجه نمی‌دانیم و از کشاورزان درخواست میکنم برای کشت های خود برنامه دو یا سه ساله در نظر بگیرند و عجولانه اقدام به کشت نکنند‌.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پایان تاکید کرد:از ابتدای مرداد ماه توزیع کود جهت کشت پاییزه انجام خواهد شد و کشاورزانی که از لحاظ نقدینگی مشکل ندارند جهت تحویل  اقدام کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا