مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان گفت: استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی باعث افزایش تولد شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان: سید صمد ضیایی ۱۷ آذر ماه در کارگاه آموزشی مدیریت تغذیه مزارع گندم تکثیری  و دوره آموزشی ثبت سامانه انبارها برای کارگزاران برگزار شد، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته میزان ۱۷۶ هزار و ۶۰۰ تن کود شیمیایی در سطح استان توزیع شد بطوری که در ۲۰ سال گذشته این مقدار بی سابقه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به تولید گندم در سال گذشته بیان کرد: ظرفیت تولید گندم ۳۰۰ هزار تن بود که ما به تولید۷۰۰ هزار تن رسیدیم و این افزایش دو برابری در تولید نشان دهنده استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی است.
وی گفت: در راستای ارتقا و تسهیل در روند توزیع کود، کارگاه آموزشی مدیریت تغذیه مزارع گندم تکثیری برای کشاورزان و دوره آموزشی ثبت سامانه انبارها برای کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان برگزار شده است.

ضیایی تصریح کرد: در سال زراعی (۱۴۰۲ – ۱۴۰۳) سهمیه کودی در بخش پتاسه، فسفاته و ازته ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن در نظر گرفته شده است که خوشبختانه تا به امروز حدود ۱۲۰ هزار تن کود در ۱۳۰ کارگزاری و ۱۴ شهرستان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری حدود ۸۰ هزار تن بذر گندم مورد نیاز استان است و جهاد کشاورزی موظف به تامین ۳۰ درصد آن، معادل ۲۴ هزار تن است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی در قالب ۱۶ شرکت تولید کننده بذر را تهیه و به کارگزاری های سطح استان تحویل می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سالجاری حدود ۳۵ هزار تن بذر معادل ۴۰ درصد توزیع شده که حدود ۲ هزار و ۴۹۸ تن آن را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین کرده است.

ضیایی تاکید کرد: پیمانکاران تکثیری باید تابع شرکت تولید کننده بذر باشند و مواردی که در جهت مرغوبیت بذر مطرح میشود بطور کامل رعایت کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: موضوع اصلی کارگزاری ها با توجه به نوسانات قیمت، عدم توانایی مالی در قسمت نقدینگی خرید است که مقرر شد کود های فسفاته و پتاسه بصورت اعتباری در هر ماه به فروش برسد و تا پایان هر ماه مطالبات آن وصول شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پایان گفت: خوشبختانه کارگزاران در این زمینه همکاری های لازم را انجام دادند و هر کارگزاری ملزم است بدهی خود به شرکت را تا ۲۵ هر ماه تسویه کند تا در ماه‌های بعدی بتواند کود دریافت کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا