مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از افزایش سهمیه ابلاغی کودهای فسفاته و پتاسه در کشت پاییزه خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیایی اظهار کرد: باشروع کشت پائیزه و پراکنش بارندگی مناسب در مناطق آبی و دیم شرایط برای کشت محصولات و میزان مصرف نها‌ده های کشاورزی را مساعد و همین امر رشد مصرف دو‌ گروه کود های فسفاته و‌ پتاسه را افزایش داده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: افزایش سهمیه ابلاغی این نهاده های استراتژیک به منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، در ماه اخیر جزو برنامه های اصولی دولت قرار گرفته است.

وی گفت: سهمیه کود شیمیایی فسفاته از ۲۹ هزار و ۷۵۵ تن به ۳۳ هزار و ۸۱۳ تن و پتاسه از ۲۲ هزار و ۷۶۲ تن به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است تا تلاش و زحمات زارعان و باغداران بی نتیجه یا با صرفه کم اقتصادی نباشد.

ضیایی خاطر نشان کرد: هم‌ بیش از ۵ هزار تن انواع کود های فسفاته و پتاسه و ۸ هزار تن کود های ازته در انبار های استان ذخیره سازی شده است و‌ حمل و ارسال کودهای شیمیایی از مبادی، پتروشیمی ها و کارخانجات تولید داخل کشور کماکان ادامه دارد تا کشاورزانی که تاکنون نسبت به کشت محصولات زراعی بویژه سیب زمینی و سبزی صیفی اقدام نکرده اند،حتی باغداران نیز برای تغذیه زمستانه درختان میوه خود که بهترین زمان و فرصت برای تغذیه و اصلاح خاک محسوب می شود،بتوانند کود های یارانه ای مورد نیاز خود را از کارگزاری های مجاز این شرکت تهیه نمایند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا