رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان از افزایش ۳۰۰ میلیاردی لایحه متمم بودجه خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ در یکصد و سی و یکمین جلسه کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر لایحه متمم ۱۴۰۲ شهرداری گرگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید غلامرضا موسوی در این جلسه اظهار کرد: مبلغ متمم بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان و معادل ۱۶.۵ درصد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری گرگان است.

وی تاکید کرد: این افزایش بیشتر صرف حمایت از فعالیتها و اقدامات مردم نهاد، توسعه زیر ساخت ها، طرح های فرهنگی، مرمت و روکش آسفالت سطح شهر، آماده سازی آرامستان جدید خواهد شد و ۵۰ درصد آن هم مربوط به افزایش حقوق و مزایا که جزء موارد تکلیفی قانون گذار و از دیون ممتازه محسوب می شود و جزء پرداختهای اجباری است.

رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان افزود: موضوعی که توجه اعضای کمیسیون در مورد این لایحه را به خود جلب کرد، تامین ۳۰۰ میلیارد تومان است، که این مبلغ از محل فروش دارایی های سرمایه ای تحقق خواهد یافت.

موسوی تصریح کرد: از دیگر نکات مهم در بررسی لایحه رعایت ماده ۶۸ قانون شهرداری ها با حد نصاب آن، معادل ۴۰ درصد عمرانی و ۶۰ درصد جاری است که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ درصد یک میلیارد و ۸۰۰  تومان بودجه ای که قرار بود تحقق پیدا کند، محقق شده است.

رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای شهر گرگان در پایان گفت: از شهرداری انتظار داریم در بودجه سال جدید مواردی از قبیل توسعه ناوگان حمل و نقل شهری، مرمت بافت های تاریخی گرگان، ایجاد بسته های تشویقی در حمایت از اقشار آسیب پذیر را بصورت ویژه در نظر بگیرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا