مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: امسال ثابت بودن قیمت کود شیمیایی و بارندگی به موقع، شرایط کشت محصولات پائیزه و مصرف نهاده های کشاورزی را فراهم کرده است.

به گزارش گلستان رسا؛ سید صمدضیائی اظهار کرد: سهمیه ابلاغی تامین کود شیمیایی در سال جاری۱۸۳ هزار و۵۰۰ تن است که شامل کودهای نیتروژنی، پتاسه و فسفاته است‌.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: حدود۱۲ درصد از سهمیه ابلاغی مربوط به کود های پتاسه است.

ضیائی با اشاره به تامین کود پتاسه بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن کود پتاسه تامین شده است که از این میزان بیش از شش هزار و ۵۱۹ تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشورهای حوزه اوراسیا (بلاروس) و بندر شمالی امیر آباد در مازندران بصورت جامبو بک وارد گلستان شده است.

وی امسال را سال نهصت مصرف کود پتاسه عنوان کرد و گفت: امسال ثابت بودن قیمت کود شیمیایی و بارندگی به موقع، شرایط کشت محصولات پائیزه و مصرف نهاده های کشاورزی را فراهم کرده است که همین موضوع باعث شده است تاکنون بیش از ۹ هزار و۶۸۴ تن کود پتاسه توزیع شود.

وی اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و ۳۴۱ تن بوده، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: عنصر پتاسیم باعث حاصل خیزی خاک و افزایش عملکرد و کیفیت محصول می شود و همچنین یکی از راه های مقابله با تنش های سرما و خشکی است.

ضیائی تاکید کرد: کشاورزان باید همزمان با مصرف کود های پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را براساس نتایج آزمون خاک مصرف کنند.
انتهای

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا