رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال 53 هکتار جنگل و 205 هکتار مرتع با رای دادگاه های استان از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛حیدر آسیابی اظهار کرد :در ۶ ماه نخست امسال ۵۳ هکتار جنگل و ۲۰۵ هکتار مرتع با رای دادگاه های استان از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود:  در این مدت ۲۲ هکتار از سواحل استان هم که تصرف شده بود ،از دست متجاوزان خارج شد.

وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به اراضی ملی ، دادگاه های ویژه ای در حوزه های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکید دادگستری بر  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰  قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی هم سبب شد مدیریت امور اراضی استان،  محکم تر پای اجرای آن بایستد که در نتیجه آن  تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی استان به طور محسوسی کاهش یافت که زیارت گرگان یک نمونه موفق در این زمینه است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان  تاکید کرد:  امسال هم مانند سال های گذشته در برخورد با زمین خواری ، منتظر شکایت دستگاه های متولی نمانده و با دریافت گزارش های مردمی نیز،  برای متخلفان پرونده تشکیل می شود.

حیدر آسیابی گفت: مدیران دستگاه های متولی هم که در ارائه به موقع گزارش تخلفات و برخورد با متخلفان این حوزه کوتاهی کنند ، تحت تعقیب قضایی قرارخواهندگرفت.

وی افزود: امسال همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت سند صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت: مسدود شدن  ۴۰۴ چاه غیرمجاز، آزادسازی ۱۳۰ هکتار حریم و بستر رودخانه ها ، و خلع ید ۵۱۵ هکتار اراضی منابع ملی از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه طی سال گذشته بود .

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا