رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: گلستان در سال زراعی جاری با بحران های آبی و کاهش باران مواجه بود و باعث شد تا پیش بینی ما از تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن گندم در استان به کمتر از ۵۰۰ هزار تُن تقلیل پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ امیر یوسفی در نشست اعضای اتاق بازرگانی گرگان با محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که با حضور نماینده مردم گرگان در مجلس همراه بود، اظهار کرد: گلستان همیشه به عنوان استان کشاورزی مطرح بوده است و ورود صنعت به این استان و به دنبال آن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، مورد بی مهری قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: ۲/۳ درصد جمعیت کشور در استان گلستان زندگی می کنند اما این استان تنها ۱.۲ از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده که از استان محرومی مانند سیستان بلوچستان هم پایین تر است.

وی گفت: حدود ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد که ۴۰۰ هزار هکتار آن دیم است.

وی بیان کرد: گلستان در سال زراعی جاری با بحران های آبی و کاهش باران مواجه بود و باعث شد تا پیش بینی ما از تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن گندم در استان به کمتر از ۵۰۰ هزار تُن تقلیل پیدا کند.

یوسفی بیان کرد: در گلستان توجه چندانی به صنایع تبدیلی نمی شود و سرمایه ها به این سمت سوق پیدا نکرده است.

به گفته وی، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در استان از مزیت های ایجاد صنایع تبدیلی است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: شیرین سازی آب دریا همیشه در استان مطرح بوده است که باعث کمک به صنعت و کشاورزی می شود.

وی افزود: چندین سال است که موضوع درآمد سرانه پایین مردم در گلستان مطرح می شود و علی رغم اینکه سال به سال شاهد ارتقا درآمد سرانه استان هایی که در سطح خوبی از این لحاظ قرار دارند، هستیم اما گلستان همچنان در انزوا قرار دارد و این شاخص روز به روز در حال نزول است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در راستای تحقق شعار سال استان های محروم به صورت ویژه تر در توزیع منابع کشوری دیده شوند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا