مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: همایش آموزشی ترویجی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با حضور ۷ استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سید صمد ضیائی در حاشیه همایش آموزشی ترویجی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت پشتیبان در تولید محصولات زراعی و باغی فعالیت می کند.

وی افزود: همایش آموزشی ترویجی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با هدف معرفی محصولات شرکت های مختلف برگزار شد.

برگزاری همایش ترویجی محصولات سبد کودی با هدف معرفی محصولات
وی گفت: در این همایش ۱۴ شرکت از ۷ استان کشور شرکت کرده اند که محصولات خود را در معرض دید کشاورزان و کارگزاران کودهای شیمیایی در سطح استان قرار می دهند.

ضیائی یاد آور شد: در استان گلستان ۱۲۸ کارگزاری در ۱۴ شهرستان کار توزیع کودهای شیمیایی را انجام می دهند.

وی بیان کرد: کود یکی از مهمترین نهاده های ضروری برای تولید بوده و پیشرفت کشاورزی دنیا در ۵۰ سال اخیر مدیون ۴ مورد بذر، کود، سموم کشاورزی و مکانیزاسیون است.

وی تصریح کرد: میانگین مصرف کود در سطح دنیا در برخی کشورها مانند هند، چین و پاکستان بیش از ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است اما در ایران متوسط مصرف کود در زمین های کشاورزی ۸۸ کیلوگرم بوده اما این مقدار در استان گلستان بیش از ۱۲۵ کیلوگرم است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: کشاورزان باید بر اساس آزمون خاک و نوع محصول به نحوی که به منابع آب و خاک ضرری وارد نشود کود مصرفی زمین های کشاورزی را استفاده کنند تا حداکثر تولید از لحاظ کمیت و کیفیت برای آنان رقم بخورد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا