مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تامین بیش از ۸۹ هزار کود اوره آز چهار مبدا کشورشامل، پتروشیمی پردیس عسلویه، شهید رجائی بندر عباس، بندر امام و پتروشیمی بجنورد برای کشاورزان گلستانی خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیائی در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در گلستان و تامین کود اوره اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۹ هزار و ۳۱۶ تن از چهار مبداء کشورشامل، پتروشیمی پردیس عسلویه، شهید رجائی بندر عباس، بندر امام و پتروشیمی بجنورد تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در این استان با اشاره به اجرای طرحهای خدماتی و حمایتی افزود: با توجه به عدم مشکل در تأمین و توزیع کود تا کنون در سالجاری حدود ۷۹ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است و بیش از ۲۶ هزارتن هم مانده سهمیه ابلاغی تا پایان سال است.

وی تصریح کرد: قیمت کودهای یارانه ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال توزیع است.

ضیایی در ادامه گفت: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به موقع در اختیار کشاورزان قرار داده شود و هم اکنون نیز بیش از ۸ هزار و ۳۸۸ تن کود اوره در انبار های استان ذخیره سازی شده است و این امر به منظور دلگرم شدن کشاورزان برای مدیریت بهتر در امر تولید انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سالهای قبل شده است لذا به کشاورزان توصیه کرد: ازمصرف بی رویه کودهای ازته در ابتدای رشد گندم که رشد سبزینه گندم را بیش از حد مینماید خودداری نمایند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا