مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس برنامه چهارساله دولت مبنی بر ساخت مسکن به صورت خودمالک و انعقاد قراردادمشارکت مدنی در حوزه ساخت مسکن خودمالک، ۳۱ درصد از برنامه چهارساله ی اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن ها به نام بخش خصوصی یا  اشخاص حقیقی است.

وی افزود: هر متقاضی خود مالک می تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد:  متقاضیان می توانند مدارک لازم خود،اعم از  سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک، بارگذاری کرده تا  به بانک معرفی شوند.

ملک همچنین تصریح کرد: برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که این اقدام در یک سال و نیم گذشته، به نسبت برنامه ابلاغی ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از درخواست های تسهیلات ارجاع شده در سامانه نهضت ملی مسکن به بانک های گلستان در حوزه خودمالک محقق شده، گفت: تا کنون چهار هزار و ۷۷۶ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک های عامل استان منعقد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مبلغ این تسهیلات در مرکز استان ها ۳۵۰ و در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می شود.

ملک همچنین افزود: چنانچه متقاضیان بخش خودمالکی نهضت ملی مسکن به هر دلیلی موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل نشوند می توانند نسبت به تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات اقدام کنند و برای تسریع در دریافت تسهیلات، بانک ارائه کننده تسهیلات را با ورود به پنجره ثبت اطلاعات خود در سامانه www.saman.murd.ir  به بانک های ملت و صادرات تغییر دهند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ضمن تقدیر از عملکرد بانک های استان، از به پایان رسیدن سهمیه بانک مسکن برای ارائه تسهیلات خودمالکی در استان خبر داد و گفت: در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خود مالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی های انجام شده ،ارائه تسهیلات به متقاضیان  مطلوب تر خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا