استاندار گلستان گفت: تا کنون ۲۵۴ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تخصیص پیدا کرده و شرایط برای ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی‌محمد زنگانه شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد: موضوع مسکن و اجرای کامل و سریع نهضت ملی مسکن جزء اولویت‌های مهمی است که همه دستگاه‌های متولی باید با جدیت نسبت به آن اقدامات موثر و مستمر داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش دستگاه‌های مرتبط در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و شتاب بخشی به اجرای این طرح در استان بسیار ضروری است.

استاندار گلستان تاکید کرد: مدیران بانک‌های عامل استان چالش‌های پیشرو تامین اعتبار موردنیاز و عقد قرارداد ساخت مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و درصورت نیاز به پیگیری ملی، اقدام لازم انجام شود.

زنگانه با اشاره بر پیگیری دستگاه‌های مرتبط در خصوص مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به گلستان، افزود: آخرین اقدام برای جذب و تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال ساخت مسکن محرومان با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سهم پنج درصد از ساخت سهمیه مسکن تعیین شده از محل طرح نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن برای خانوارهای واجد شرایط فاقد زمین توسط کمیته امداد و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، ساخت مسکن از محل اعتبارات مصوب سفر طی دو سال اخیر گزارش شود.

وی بر آخرین گزارش ارائه شده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی در خصوص وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در استان گلستان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۵۴ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تخصیص پیدا کرده و شرایط برای ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی فراهم شده است.

استاندار گلستان گفت: تعداد متقاضیان در دو سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد بوده که در حال حاضر با توجه به تامین زمینی که انجام شده است آمادگی ساخت ۱۷ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی را داریم.

زنگانه تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های ارسال شده، تا کنون ۵ هزار و ۱۴۰ نفر واریز وجه از ۴۰ میلیون تومان تا مبالغ بالاتر را انجام دادند و ۵ هزار و ۶۶۴ مورد هم منجر به عقد قرارداد در شهرهای مختلف شده است.

وی به تعیین تکلیف بخشی از واحدهای مسکن مهر در استان هم اشاره کرد و افزود: در این طرح ۳ هزار و ۹۹۸ واحد از سال‌های قبل باقی‌ مانده بود که توانستیم ۲ هزار و ۴۳۰ واحد را در قالب قراردادهای سه‌جانبه و تعاونی‌ها تعیین تکلیف کنیم.

خبرنگار:فاطمه زمانی

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا