رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل کارگروه کارشناسی در دادسرای مرکز استان به منظور بررسی کارشناسی موضوع تردد خودروها در پارک جنگلی النگدره خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حیدر آسیابی دوشنبه ۲۵ دی ماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل گلستان اظهار کرد: با درخواست های زیادی از سوی مردم با این عنوان که مخالف ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره هستند، مواجهیم و در جلسه امروز قرار شد جلسه‌ای کارشناسی از سوی دادستان مرکز گلستان تشکیل و موضوع تردد خودرو در پارک جنگلی النگدره گرگان بررسی شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اگر کارشناسان تردد خودروها در پارک جنگلی النگدره را مضر محیط زیست تشخیص دهند، در جلسه بعدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان درباره ادامه یا توقف تردد خودرو در این پارک جنگلی تصمیم گیری می شود.

وی گفت: محور دوم جلسه امروز مربوط به ۲۳ پرونده حقوقی درباره خلع ید بیش از ۷۹ هکتار زمین مستثنیات در دل جنگلهای مینودشت بود.

آسیابی تصریح کرد: در این پرونده ها تا پیش از این قرار بود منابع طبیعی به ازای این زمین ها که در دل جنگلهای این منطقه قرار دارد، حدود ۱۰ هکتار زمین در خارج از جنگل به صاحبان این زمین ها در روستای ینقاق تحویل دهد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تبدیل روستای ینقاق به شهر و نیاز این منطقه به زمین برای توسعه، در جلسه امروز موضوع پیگیری تحویل زمین های ینقاق از دستور کار شورا خارج شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت: قرار شد منابع طبیعی تا اردیبهشت ماه سال آینده به ازای زمین های موضوع محکومیت که در جنگل های این منطقه قرار دارد یا زمین به محکوم لهم بدهد و یا قیمت معادل زمین ها را به ارزش روز به مالکان بپردازد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا