معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با هدف احیای تولید پنبه از ورود تکنولوژی های لازم و مکانیزه شدن ادوات کشاورزی حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علیرضا مهاجر یکشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۲ در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که به میزبانی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در دیدار  نخست با رئیس جمهور در وزارت کشور، در خواست رونق صنعت نساجی و احیای سازمان پنبه مطرح شد و احیای این سازمان مورد توجه و تاکید وی قرار گرفت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: اکثر کشورهای پیشرفته جهان در صنعت نساجی و پوشاک فعال هستند و اگر قرار باشد، این صنعت بار دیگر در کشور رونق بگیرد، لازم است به زیر ساخت های آن که احیای سازمان پنبه  است، توجه جدی شود.

وی در ادامه بیان کرد: صنایع پوشاک، پارچه بافی، نخ ریسی و کارخانه پنبه پاک کنی که بعد از انحلال سازمان پنبه دچار مشکل و حتی تعطیل شده بودند، با وضعیت فعلی تولید پنبه درکشور بعید است به دوران گذشته باز گردند.

مهاجر گفت: وزارت جهاد کشاورزی، با هدف احیای  تولید پنبه و بدنبال آن افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش طول و میزان الیاف، از ورود تکنولوژی های لازم و مکانیزه شدن ادوات کشاورزی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: در کشور ما بر عکس سایر کشورها قیمت ارز داخل و خارج بسیار با هم متفاوت است که این موضوع هم تاثیر زیادی روی صنعت پنبه دارد.

وی تاکید کرد: در گذشته تدوین این سیاست گذاری برعهده شورای عالی پنبه بود که از چند وزیر تشکیل میشد و این شورا اجازه نمی داد هر حلقه تصمیمات جداگانه بگیرد.

معاون وزیر کشاورزی در پایان گفت: سازمان پنبه قدرت این سیاست گذاری را نداشت و اگر این سازمان در تهران یا استان دیگری بود قطعا منحل نمیشد و تبعات آن دامن این صنعت را نمی گرفت.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا