رئیس کل دادگستری گلستان گفت: خدمات دهی به روستاهای محدوده کاسه سد چایلی پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی از سرگرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: با ورود دستگاه قضایی؛ پس از ۱۸ سال از کوچ ِ بلاتکلیف روستاهای منطقه چایلی، خدمات دهی به روستاییان این منطقه از این ماه از سر گرفته شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: روستاهای خوجه گلدی، سوزش، ساری قمیش، قره آقاشلی، شورجه، قربان پیکار از سال ۸۴ که کلنگ ساخت سد چایلی به زمین زده شد، در طرح کوچ قرار داشتند و قرار بود در ازای اختصاص زمین برای اسکان در محل جدید جابجا شوند.

آسیابی گفت: طی این سالها نه تنها سد ساخته نشد و اقدامی برای جابجایی اهالی صورت نگرفت، بلکه به علت این که این روستاها در طرح جابجایی قرار داشتند، خدماتی مانند مجوز ساخت و ساز جدید و انشعاب آب و برق و گاز هم به ساکنان داده نشد.

وی افزود: اواخر سال گذشته در دیدار با اهالی این شهرستان، این موضوع از سوی اهالی مطرح و خواستار ورود دادگستری برای حل مشکل شدند که همان زمان ضرب الاجلی برای دستگاه های اجرایی مرتبط تعیین و پس از پایان این مهلت، ارائه خدمات دولتی به اهالی این روستاها از این ماه پس از یک تعلیق ۱۸ ساله، از سرگرفته شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اگر با گذشت ۵ سال طرح های عمرانی اجرا نشود دولت مکلف است به املاکی که در این طرح ها قرار گرفته، دوباره خدماتی از جمله مجوزهای ساخت و ساز و انشعاب های زیرساختی ارائه کند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا