مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از ذخیره ۲۲ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت تابستانه کشاورزان گلستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید صمد ضیائی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالان حوزه کشاورزی برای افزایش میزان بازدهی محصولات خود باید استفاده از نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای شیمیایی را دستور کار قرار دهند زیرا مصرف بهینه و متعادل کودها در افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مقایسه آمار و ارقام زیرمجموعه شرکت در سال ۱۴۰۲، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر تحولی عظیم در این دوره نسبت به دوره های قبل است.
وی گفت: در سال جاری و در اجرای برنامه های مصوب وزارت جهاد کشاورزی ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تُن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه تامین شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: در سال جاری که به سال مهار تورم و رشد تولید مزین شده است این شرکت برای بهبود تغذیه مناسب گیاه با توجه به سهمیه ابلاغی در خصوص کودهای یارانه ای فعالیت های خود را سرعت بخشید.

ضیائی گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۳۳۵ تن کود ازته، ۷ هزار و ۲۸ تن کود فسفاته و سه هزار و ۴۸۳ تن کود پتاسه در انبارهای گلستان ذخیره شده است که این حجم و تنوع کودهای کشاورزی، ذخیره بسیار مطمئنی برای آغاز کشت تابستانه محسوب می شود.

وی گفت: ظرفیت انبارهای استان از کود شیمیایی تکمیل شده و هیچگونه دغدغه‌ای در زمینه تأمین کود مورد نیاز کشاورزان استان وجود ندارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا