مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: طبق آمار اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم گلستان روند رو به رشدی را در میزان پرداخت سقف تسهیلات و تحقق میزان اشتغال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛حسینعلی خواجه مظفری در گفتگویی اظهار کرد: طبق آمار اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم  قابل قیاس با دولت قبل نیست و آمارها بیانگر آن است که گلستان روند رو به رشدی را در میزان پرداخت سقف تسهیلات و تحقق میزان اشتغال داشته است.

وی افزود:در سال ۹۸ میزان تعهد اشتغال استان گلستان ۳۰ هزار شغل بوده که در سامانه رصد ۲۷ هزار و ۹۳۰ شغل به ثبت رسیده است و همچنین در سال ۹۹ این عدد تغییری نداشته و گزارش دولت حاکی از ایجاد اشتغال ۲۹ هزار و ۲۲۷ شغل بود.

وی تصریح کرد : در سال ۱۴۰۰ با توجه به تجارت سال های گذشته و همچنین از آنجا که دولت در سال نخست فعالیت خود بود  ۲۵ هزار و ۱۳۶ نفر تعهد اشتغال برای گلستان در نظر گرفته شده که در همین سال مسئولان استان توانستند ۱۱۸ درصد شغل را در گلستان محقق کنند.

خواجه مظفری همچنین گفت: در سال ۱۴۰۱ سهمیه اشتغال استان گلستان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که در این سال میزان تحقق اشتغال استان ۳۸ هزار و ۷۰ نفر گزارش شد که آمارها بیانگر آن است که ۱۲۲ درصد اشتغال براساس تعهدی که برای گلستان در نظر گرفته شده بود در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی در رابطه با  میزان پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش مشاغل خانگی بیان کرد:  دولت در سال ۹۸ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی در گلستان پرداخت کرده است و این در حالی بود که مسئولان در تلاش بودند سهمیه استان های دیگر نیز به خود اختصاص دهند و از میزان پرداخت تسهیلات ابراز رضایت می کردند.

خواجه مظفری گفت :در دولت سیزدهم میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رشد فزاینده داشت و در سال ۱۴۰۰ به ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ تقریبا دو برابر شد و به ۶۰ میلیارد تومان رسید.

وی همچنین بیان کرد : در سال ۹۸ و ۹۹ سقف پرداخت تسهیلات برای اشتغال استان گلستان ۵۰ میلیون تومان بود و بسیاری از دستگاه های اجرایی با ۱۰ میلیون تومان در سامانه اشتغال ثبت کرده بودند اما در دولت سیزدهم میزان سقف تسهیلات مشاغل به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و دولت در این بخش به مشاغل حمایتی و اقشار ضعیف توجه شایانی داشت به طوری که براساس گزارش کارگروه اشتغال استان گلستان کمیته امداد ۹۴ درصد و بهزیستی ۹۱ درصد موفق به پرداخت تسهیلات اشتغال شده بودند.

خواجه مظفری در پایان  بیان کرد :این آمارها بیان گر  عملکرد و تلاش مسئولان استان و همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا