معاون عمرانی استانداری گلستان از ساخت ۶۷ هزار مسکن طی سه سال دولت سیزدهم در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید مهدی مهیایی در مراسم گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی ره در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت کشور به استانها، طی چهار سال باید ۹۲ هزار مسکن ساخته شود و تا کنون که در اواخر سال سوم دولت قرار داریم در گلستان ۶۷ هزار مسکن ساخته شده است.

معاون عمرانی استانداری گلستان افزود: یعنی باید طی سه سال ۶۹ هزار پروژه مسکن در بخشهای مختلف از قبیل خود مالکی،خوابگاه ها، بافت فرسوده، مسکن اعضای هیئت علمی و روستایی و سایر آیتم های که اعلام کردند، ساخته شود.

وی گفت: خوشبختانه به عدد ابلاغی نزدیک شدیم، بطوری که سالانه برنامه ساخت هفت هزار مسکن روستایی را داشتیم که طی این سه سال دولت تعداد ۲۶ هزار مورد معرفی به بانک و بالغ بر ۲۰ هزار مورد انعقاد قرارداد اتفاق افتاده است، یعنی بیشتر از سهمیه سالانه خود مسکن ساختیم.

مهیایی در ادامه بیان کرد: در اسفند ماه سال گذشته در بحث انعقاد قرار داد مسکن روستایی، گلستان رتبه ۲۶ بود و با اتفاقاتی که رخ داد و بانکها هم بصورت جهادی پای کار آمدند، امروز جزو سه استان برتر کشور شناخته شد.

وی تاکید کرد: همانطور که بانکها در مسکن روستایی پای کار بودند در بحث خود مالک و مسکن شهری هم پای کار باشند تا در این بخش هم گلستان از نظر رتبه بالا باشد.

معاون عمرانی استانداری گلستان در پایان گفت:در حوزه مسکن روستایی و بافت فرسوده گلستان از بین ۳۴ اداره کلی که در کشور وجود دارد جزو یک سوم بالای جدول قرار دارد.

انتهای پیام

خبرنگار فاطمه زمانی

  • منبع خبر : گلستان رسا