معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از سهم نیم‌ درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سیدعلی مهاجر در جلسه انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان اظهار کرد: تمرکز بر زیرساخت‌های کتاب‌خانه‌ها، تعمیر و نگهداری آن‌ها باید در دستور کار انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی قرار بگیرد و بر آن تمرکز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: یکی از مواردی که انتظار داریم در دستور کار شهرداری‌ها، به‌خصوص شهرداری گرگان قرار بگیرد، اختصاص زمین‌های عام‌المنفعه به امثال مسجد و کتاب‌خانه است.

وی گفت: به علت ضعف مدیریت شهری در سالیان متمادی می‌بینیم در شهرها، مشخصا شهر گرگان مکان‌های عام‌المنفعه مثل مسجد، کتاب‌خانه، پارک و مدرسه در بافت‌های جدید شهری، دیده نشده است و این نشان دهنده انحراف در این مسیر است.

وی بیان کرد: یکی از افتخارات گذشتگان ما این است که در هر محله‌ای که شکل می‌گرفت مسجد، کتاب‌خانه، پارک و مدرسه برای آن در نظر گرفته می‌شد.

مهاجر گفت: سهم نیم‌درصدی کتاب‌خانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها قانون است نه یک صدقه به کتاب.خانه‌ها؛ لذا اگر شهرداری قانون را اجرا نکرد، تخلف کرده است.

معاون استاندار گلستان تصریح کرد: لازم است برای تحقق این سهم، کمیته‌ای تشکیل شود، مبنا را مشخص و برای پرداخت آن توسط شهرداری‌ها، ضرب‌العجل تعیین کند.

وی تاکید کرد: اگر شهرداری‌ای از اجرای این قانون و پرداخت سهم نیم‌درصد، سر باز زد، به کمیسیون تخلفات معرفی شود و مطمئنا در این کمیسیون خود را مکلف به پی‌گیری اجرای این قانون و برخورد با متخلف می‌دانیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا