نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت:شورای شهر وظیفه ایجاد فضای خوب برای مشارکت حداکثری مردم را دارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی اکبر بصیر نیا شنبه هفتم بهمن ماه در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: شرکت در انتخابات برای آحاد مردم یک وظیفه است و ما مسئولیت داریم فضای خوبی برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات فراهم کنیم تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه هستندکه کارایی و اثربخشی اعضای شورا و شهرداری را در دوره ششم پایین بیاورند.

وی گفت: با راه اندازی چهارمین مرکز شوق زندگی که با همدلی دستگاه قضایی و مدیریت شهری شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در شهر خواهیم بود.

بصیر نیا در ادامه بیان کرد: پرداخت حقوق نیروهای خدماتی، تبدیل وضعیت نگهبانان، توجه ویژه به محلات کم برخوردار و راه اندازی میز خدمت در محلات از اقدامات موثر شهرداری است.

وی در مورد تصمیمات شورا گفت: اگر تصمیمی در شورا گرفته شد و رای آورد در انجام آن تعلل نشود زیرا اقدام به موقع اثر گذاری بهتری بر جای می گذارد‌.

وی با اشاره به اینکه در ایام پایان سال قرار داریم گفت: با توجه به اینکه فعالیتهای حوزه مدیریت شهری در این برهه از سال زیاد است حواسمان به مراجعات مردمی باشد و با خوشرویی پاسخگوی آنها باشیم.

وی با توجه به اینکه در فصل برنامه نویسی بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین تعیین تکلیف نرخ عوارض قرار داریم، عنوان کرد: از واحد درآمد و مسئولان این حوزه در خواست میکنیم مناسب سازی عوارض با هدف حمایت از سازندگان و سرمایه گذاران حوزه مسکن انجام شود.

بصیر نیا با اشاره به اینکه سال آینده، آخرین سال دوره ششم است گفت: بودجه بصورت عملیاتی، پروژه محور و تدوین شود و تمام تمرکز بروی پروژه های نیمه تمام اولویت دار باشد.

با توجه به اینکه مرمت و احیای بافت تاریخی بر عهده میراث فرهنگی قرار دارد، بیان کرد: محور آفتاب تا درب نو و میراث فرهنگی تا نعلبندان به عنوان بافت تاریخی مرمت نشده و با مساعدت شهرداری، زیرسازی، کف سازی و جدارسازی آن تا سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

وی در رابطه با ایجاد پارک مسافر و باغ گل در گرگان به عنوان پروژه گردشگری گفت: این طرح بارها در کمیسیون و صحن شورای اسلامی مطرح شده ولی تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: پروژه هتل ناهارخوران و شهربازی، پارکینگ عدالت ۱۷، آبشار مصنوعی،میدان بسیج باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و خواستار به نتیجه رساندن فاز یک شهربازی مدرن، فاز یک و دو موزه هفت شهر در دوره ششم شورا هستیم.

بصیر نیا گفت: یکی از پروژه های دهه فجر انتخاب شهردار ویژه بافت تاریخی، راه اندازی اتوبوس گردشگری گرگان خواهد بود.

وی در رابطه با سالن بسکتبال گرگان بیان کرد: شاهد موفقیت تیم بسکتبال گرگان در لیگ بسکتبال کشور هستیم، اما سالن در خور تیم و هواداران نیست، چرا وظیفه ای که بر عهده اداره ورزش و جوانان گلستان است شهردار و مدیریت شهری پاسخگو آن باشند، آیا وظیفه شورای اسلامی و شهرداری تیم داری است، درسته که ما به جهت حمایت مردم در این راه قدم برداشتیم اما انصاف نیست که مردم به شهردار و شورای شهر توهین کنند.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه اعضای شورا برای هیئت های ورزشی اعتبار مصوب و بر اساس برنامه های شاخص شامل افزایش اعتبار هم خواهد شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا