مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت:ابتدای امسال تاکنون ۳هزار و ۶۴۶ مجوز مشاغل خانگی صادر شده که ازاین تعداد ۸۳ در صد خانم و ۱۷ درصد آقا بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛حسینعلی خواجه مظفری در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان در این اداره کل اظهار کرد: طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپر ست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در گلستان به کارفرمایی اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و نظارت این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا شد.

وی افزود: در این طرح، آمار و اطلاعات اولیه زنان سرپرست خانوار استان از طریق مدیریت امور زنان و خانواده در اختیار تیم اجرایی قرار داده شد و طبق این فهرست هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط بودند که هزار ۶۰۰ نفر آنها از طریق سازمانهای مردم نهاد، بهزیستی، حمایت از زندانیان و آموزش و پرورش معرفی شدند و بقیه به صورت حضوری به دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مراجعه کرده اند.

وی افزود: از مزیت های این طرح می توان به توسعه رشته های نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی، پایدارسازی مشاغل، توسعه فعالیت های شبکه ای، راهنمائی ومشاوره، تنوع شیوه های آموزشی، اتصال به بازار و کاهش وابستگی زیاد به تسهیلات اشاره کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳هزار و ۶۴۶ مجوز مشاغل خانگی صادر شده که ازاین تعداد ۸۳ در صد خانم و ۱۷ درصد آقا بوده اند.

وی ادامه داد: از معرفی شدگان به بانک تعداد هزار و ۳۱۷ نفر تسهیلات دریافت کردند که هزار و ۱۷۱ نفر از آنها خانم و ۱۴۶ نفر آقا بوده اند و مبلغ کل معرفی شده به بانک ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که از این آمار مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با کارمزد ۴ درصد بوده و با بازپرداخت آن ۵ ساله است.

خواجه مظفری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت مبنی بر افزایش و جوانی جمعیت، اظهار کرد: قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل که داری شرایط خاص هستند و مادرانِ دارای فرزند زیر شش سال در این اداره کل اجرا شده است و در سطح واحدهای کارگری استان نیز توسط بازرسان کار پیگیری می شود.
وی در پایان افزود: پرداخت کمک هزینه مهد کودک ویژه به بانوان کارگر در کارگاههای مشمول از دیگر مواردی است توسط بازرسان کار در سطح استان پیگیری و نظارت می شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا