رئیس کمیسیون مدیریت شهری گفت: تعداد نیروهای آتش نشانی با چارت این سازمان تطابق ندارد و باید افزایش نیرو صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ ابوالفضل تجری رئیس کمیسیون مدیریت شهری در بازدید از سازمان آتش نشانی که با حضور حمیدآقا ملایی، مهران کاظم نژاد و عیسی مهری انجام شد، اظهار کرد: در شورای ششم سیاست توجه به مناطق کم برخوردار و محروم اتخاذ شد و همین سیاست را در مجموعه شهرداری پیاده سازی کنیم.

رئیس کمیسیون مدیریت شهری افزود: کم برخوردار ترین سازمان و بخش در شهرداری گرگان آتش نشانی است که با بالاترین ارائه خدمات در داخل و یا حتی خارج استان، بهره حداقلی در حقوق، مزایا و امکانات رفاهی در بخش نیروی انسانی را می برد.

وی تصریح کرد: چارت آتش نشانی از ۲۸۰ نیرو تشکیل شده است و در حال حاضر این بخش با ۱۲۰ الی ۱۵۰ نیرو امداد رسانی می کند که این کمبود نیرو باعث فشار مضاعف به تک تک آتش نشانان می شود.

تجری تاکید کرد: موضوع افزایش نیرو باید بطور جدی پیگیری شود و در صدد هستیم که نیروی انسانی این بخش را تکمیل کنیم.

وی در رابطه با امکانات و تجهیزات امداد رسانی گفت: تجهیزات آتش نشانی مثل طناب، تاریخ گذشته و فرسوده است، لباسهای آتش نشانان درجه دو یا سه است که مقاومت کمتری در برابر آتش دارد، کپسول ها و ماسک های ایمنی که در هنگام آتش سوزی استفاده میشود استاندارد نمیباشد و همه اینها باعث خطر برای آتش نشان می‌شود.

رئیس کمیسیون مدیریت شهری در پایان گفت: حتما در بودجه ای که در حال نوشته شدن است بهترین اقلام برای آتش نشانان در نظر گرفته خواهد شد و هدف ما حفاظت از جان این امدادرسانان است.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا